کد خبر: ۲۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اشاره به اینکه امر کیفیت در سطح رضایت محصولات و خدمات در کشور دچار مشکلات جدی است، گفت: باید در برنامه ششم توسعه به این موضوع حیاتی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور توجه شود.
 فرزین انتصاریان رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران صبح امروز در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به اینکه امر کیفیت در سطح رضایت محصولات و خدمات در کشور ما دچار مشکل است، گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع، خودرو، ساختمان، غذا، فرآورده‌های کشاورزی و آلودگی آب و هوای کشور مشکلات جدی در بخش کیفیت وجود دارد.

وی افزود: ناهماهنگی و عدم هم‌سویی دستگاه‌های مسئول در سنجش و ارزیابی کیفی و نبود پایگاه متمرکز ثبت داده‌های کیفی موجب شده که برای تعامل با بازارهای جهانی به خصوص پیوستن به سازمان تجارت جهانی به دلیل پایین بودن سطح رقابت‌پذیری محصولات داخلی با کالاهای خارجی با مشکل مواجه شویم.
 
انتصاریان تصریح کرد: اجرایی نشدن قانون حقوق مصرف‌کنندگان که پس از گذشت ده‌ها سال انتظار در مهر ماه سال 88 به تصویب مجلس رسید مصرف‌کننده کالاهای معیوب و بی‌کیفیت را به حال خود رها کرده و موجب شده که تولیدکنندگان کالاهای بی‌کیفیت هیچگونه مسئولیتی را در مقابل آن احساس نکنند.
 
به گفته رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با توجه به این موارد ما در سطوح مختلف نیازمند راهبرد و برنامه‌ریزی‌های دقیق علمی برای بهبود کیفیت هستیم و در سطح کلان باید ساز و کارهای زیربنایی در حوزه قوانین مرتبط با کیفیت و امور استانداردسازی و در بخش تولید باید در جهت بهبود فضای کسب و کار و افزایش رقابت‌پذیری قدم برداریم.
 
وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد و انجمن مدیریت کیفیت ایران با پایش تحولات اقتصادی و اجتماعی کشور با هدف رفع موانع در راستای تحقق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در نظام استانداردسازی کشور در روز ملی کیفیت به موضوع تدوین راهبرد ملی کیفیت پرداخته است.
 
انتصاریان گفت: ما امیدواریم در برنامه ششم توسعه به این موضوع حیاتی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور توجه شود.
 
وی ادامه داد: کیفیت در همه ابعاد خود به یک صاحب نیاز دارد و باید ساز و کاری برای آن تدوین شود و به زیرساخت‌های آن توجه شود.
 
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم روز ملی کیفیت مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران برگزار خواهد شد و از برخی سازمان‌ها قدردانی به عمل خواهد آمد.
نام:
ایمیل:
* نظر: