کد خبر: ۲۱۸۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال، جذب هزار نخبه در دولت انجام می‌شود، گفت: سال آینده، ۵ هزار نخبه در نظام اداری جذب خواهند شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، امروز سه‌شنبه با حضور میثم لطیفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.
 
 
لطیفی در این مراسم با بیان اینکه در سال‌های گذشته، یک الگوی حکمرانی در دنیا غالب بوده است، اظهار داشت: این الگو که با فراز و فرود‌هایی همراه بوده، نیازمند تغییر و دگرگونی است و ما نیز می‌توانیم در این پیچ تاریخی، نقش‌آفرینی متمایز و ممتازی داشته باشیم.
 
معاون رئیس جمهور از نخبگان خواست که نگاه شخصی و حتی سازمانی نسبت به مسائل نداشته باشند و تصریح کرد: شما می‌توانید در نظام اداری، تحول‌آفرین باشید. خود را پرچمدار تحول در این حوزه بدانید. به این باور داشته باشید که می‌توانید منشأ اثر باشید. از راه گروه‌سازی و شبکه‌سازی، تلاش کنید و تحول‌خواه بمانید.
 
لطیفی، خطاب به مدیران و مسئولان، گفت: جذب نخبگان باید درست و البته سریع انجام شود و اجازه ندهیم که نخبگان در دستگاه اداری، هضم شوند؛ این افراد باید منشأ تحول باشند و ایده‌های آنها جدی گرفته شود.
 
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال، جذب هزار نخبه در دولت انجام می‌شود، از جذب ۵ هزار نخبه در نظام اداری در سال آینده، خبر داد.
 
لطیفی با تأکید بر اهمیت دیپلماسی اداری، اظهار داشت: باید تعامل لازم با کشور‌های همسایه و همسو را داشته باشیم؛ دیپلماسی اداری و استفاده از تجارب منطقه و کشور‌های همسایه در این حوزه و اشتراک تجربیات ما، یک برنامه مهم است که با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم برای توسعه با کشور‌های همسایه، آن را پیگیری می‌کنیم. 
 
گفتنی است، پس از تأکید رهبر معظم انقلاب و در اجرای وعده‌های دولت مردمی، نخستین دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی با عنوان طرح شهید مصطفی موسوی، برگزار شد و گروه نخست نخبگان بر اساس شیوه‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر برای جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور، دوره آموزش و ارزیابی را با مشارکت بنیاد ملی نخبگان گذراندند و آماده جذب در دستگاه‌های اجرایی هستند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار