کد خبر: ۲۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
زیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت هوانوردی ایران در دوره تحریم بیشترین خسارت را دیده است، گفت: برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور به 500 هواپیما و سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری نیاز داریم.
عباس آخوندی امروز(دوشنبه) با اشاره به صنعت هوایی کشور گفت: هم اکنون حدود 250 هواپیما داریم که 150 هواپیما در حال بهره برداری است اما 100 هواپیمای دیگر زمین گیر شده اند.
به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه از نظر تعداد هواپیما، وضعیت صنعت هوایی مطلوب نیست، ادامه داد: در سطح میان برد و دوربرد با این میزان جمیعت و فاصله مناطق داخلی(بین جنوب و شمال 2 ساعت فاصله دارد) و با توجه به جوانی کشور، نیاز با بازسازی صنعت هوایی در کشور داریم.
وی یادآورشد: در بُرد متوسط به 400 ناوگان و در بُرد کوتاه به 100 فروند هواپیما برای فرودگاه های کشور نیاز داریم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روش توسعه صنعت حمل و نقل هوایی، اجاره به شرط تملیک است، افزود: باید نیاز خود را بیشتر از بازار جهانی تهیه کنیم.
آخوندی ادامه داد: با بسیاری از تامین کننده های درجه اول مذاکرده کردیم تا بعد از برداشته شدن تحریم ها، مردم از مواهب آن بهره مند شوند.
وی گفت: افزون بر این، نیازمند نوسازی سیستم هوانوردی از جمله در بخش ناوبری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: فرودگاه های کشور که سالانه 50 میلیون مسافر را جابه جا می کنند نیازمند سرمایه گذاری گسترده هستند.
بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 16 تا 22 آبان ماه 94 با شعار نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه، با حضور بیش از 700 رسانه در 567 غرفه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست و همه روزه از ساعت 9 تا 20 پذیرای علاقه مندان وبازدیدکنندگان از این رویداد بزرگ رسانه ای کشور خواهد بود.
 
 
منبع: واحد مرکزی خبر

نام:
ایمیل:
* نظر: