کد خبر: ۲۱۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
قیمت دلار در بازارهای همسایه در روز گذشته و امروز افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده‌ است. عده‌ای از تحلیلگران معتقدند تداوم روند افزایشی قیمت دلار در معاملات امروز هم تحت تاثیر همین سیگنال‌ها بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد مطابق با چند ماه گذشته همچنان بر مسیری افزایشی قرار دارد و امروز هم سطوح جدیدی را فتح کرده است.

قیمت دلار توافقی 37 هزار 116 تومان ثبت شده که نسبت به روز دوشنبه افزایش قیمت زیادی را تجربه نکرده اما به دلیل رشد قیمت دلار آزاد اکنون حدود 6 کانال با آن فاصله دارد.

گفتنی است روز گذشته (سه‌شنبه) به دلیل تعطیلات رسمی، بازارهای مالی نیز در حالت تعطیل به سر بردند و در کف بازار تغییر قیمت خاصی مشاهده نمی‌شد.

قیمت دلار صرافی ملی نیز نزدیک به دلار توافقی و 37 هزار و 67 تومان است. دلار نیمایی اما به کانال 30 هزار تومانی رسیده است و به رغم آنکه رشد داشته، هنوز تا رسیدن به نرخ بازار آزاد فاصله زیادی دارد.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار هرات و سلیمانیه روز گذشته افزایش قیمت محسوسی را تجربه کردند. قیمت دلار سلیمانیه در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار سلیمانیه 43 هزار و 330 تومان و دلار هرات 42 هزار و 550 تومان برآورد می‌شود.

قیمت درهم نیز رشد قیمتی داشته و اکنون 11 هزار و 930 تومان ثبت شده و قیمت دلار درهم حدود 43 هزار و 700 تومان محاسبه می‌شود.

در ادامه روند صعودی قیمت دلار در دو هفته گذشته حالا قیمت این اسکناس آمریکایی پله‌های تازه‌ای را فتح کرده است.

روند صعودی قیمت دلار از شهریورماه امسال آغاز شد و از آذرماه سرعت بیشتری به خود گرفته است. عده‌ای از تحلیگران معتقد هستند افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه باعث افزایش قیمت دلار بازار آزاد در روزهای آینده خواهد شد. از طرفی سیگنال‌های افزایشی نرخ حواله درهم دلیلی بر این امر بوده است.

البته افزایش قیمت دلار در حال حاضر دلایل دیگری نیز دارد، دلایلی مثل افزایش تورم در یک سال گذشته، کسری بودجه 1401 که دولت هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بحث‌های سیاسی مانند سیگنال‌های منفی از برجام و تحریم‌ها، کمبود گاز در پتروشیمی‌های در جایگاه یک صنعت ارزآور و کاهش قیمت نفت روسیه و کاهش احتمال صادرات نفتی ایران دلایلی برای افزایش نرخ دلار هستند.

آخرین پیش‌بینی‌ها را هر روز در صفحه پیش بینی قیمت دلار بخوانید.

برچسب ها: قیمت دلار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار