کد خبر: ۲۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
‌از سال‌ها پیش مسئولان برای رفع مشکل ترافیک جاده چالوس طرح‌هایی پیشنهاد داد‌ه‌اند ولی واقعیت این است که هیچ یک از این طرح‌ها اجرایی نشده و معضل ترافیک جاده چالوس همچنان به قوت خود باقی مانده است.
 سالهاست که روزهای تعطیل به خصوص تعطیلات آخر هفته، ‌تعطیلات رسمی و تعطیلات نوروز به کابوس ساکنان شهرها و روستاهای جاده چالوس تبدیل شده است. ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و منع تردد در برخی ساعات مشکلاتی را برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است.
 
 
البته کندی تردد و راه بندانهای چندین کیلومتری در این جاده مسئولان منطقه‌ای و استانی را نیز به دردسر انداخته و دغدغه بزرگی برایشان ایجاد کرده است. از همین رو است که چند سالیست  که مسئولان دائما در حال ارائه پیشنهادهای مختلف برای حل این معضل هستند؛ تا کنون که هیچ یک از این راه حلها به مرحله اجرا در نیامده و در همین مرحله پیشنهاد نیز  با مخالفتهایی مواجه شده است و مشکل ترافیک یکی از زیباترین جاده‌های جهان نیز به قوت خود باقی مانده است.
 
بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان البرز در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت : اعمال محدودیت ترافیکی در جاده چالوس در روزهای آخرهفته مدت‌هاست به دغدغه‌ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.
 
وی افزود:‌ علاوه براین ترافیک سنگین این جاده در روزهای تعطیل نیز روال عادی زندگی ساکنان این منطقه را با مشکلاتی مواجه کرده است.
 
کامرانی صالح خاطرنشان کرد: ‌از سال‌ها پیش مسئولان برای رفع این مشکل طرح‌هایی پیشنهاد داده و خواهان عملیاتی شدن آنها شده‌اند، ولی واقعیت این است که هیچ یک از این طرح‌ها اجرایی نشده و معضل ترافیک جاده چالوس همچنان به قوت خود باقی مانده است.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح زوج و فرد، تعریض محور کرج – چالوس و طبقاتی کردن این جاده ازجمله طرح‌هایی بود که طی سال‌های گذشته ارائه شده است.
 
این مسئول گفت: به تازگی نیز فرماندار کرج طرح صدور کارت سبز تردد در این محور را مطرح کرده و اجرایی شدن آن را راه حلی برای حل مشکلات ترددی دراین محور اعلام کرده است.
 
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: مردم اطمینان داشته باشند، تا زمانی که همه جوانب اجرای طرح فرماندار کرج بررسی نشود، این طرح اجرایی نخواهد شد.
 
کامرانی صالح اضافه کرد:‌ رفع مشکل ترافیکی این محور تنها موضوعی استانی نیست بلکه به این مساله باید نگاهی ملی و حتی فراملی داشت.
 
این مسئول گفت: بسیاری از مسئولانی که از خارج کشور وارد ایران می‌شوند دوست دارند در طول سفر خود از یکی از زیباترین جاده‌های جهان بازدید کنند.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح‌های ارائه شده برای حل معضل ترافیکی این محور به سادگی امکان‌پذیر نیست و نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است.

 خبرگزای میراث فرهنگی
نام:
ایمیل:
* نظر: