کد خبر: ۲۱۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، رشد بیش از چهار درصدی داشت. کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در سومین هفته دی ماه با روند صعودی مواجه شد و با رشد ۴.۶ درصدی در سطح یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی ایستاد. همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۶.۵ درصدی در ارتفاع ۵۰۴ هزار و ۲۰۵ واحدی قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز رشد بیش ۴ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این هفته ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌ها نسبت به هفته گذشته افزایشی بود و در مجموع به ۴۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس ارزش معاملات بازار سرمایه روز شنبه، ۷ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان، یکشنبه ۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان، دوشنبه ۹ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۹ هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۱۰ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان ثبت شد.

پیش بینی بورس

بورس و بودجه

روز چهارشنبه 21 دی ماه، لایحه بودجه سال 1402 تقدیم مجلس شد. هنگامی که بازار درحال بازیابی خود بود، انتشار خبر لایحه بودجه سال آتی، واکنش منفی بازار سهام را به دنبال داشت. در پایان نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.96 درصدی که معادل 16 هزار و 91 واحد کاهش ارتفاع است در سطح یک میلیون و 652 هزار و 95 واحد ایستاد.

بر همین اساس در لایحه بودجه سال 1402 مقرر شد تا 15 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی برای حمایت از سهامداران خرد از مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واگذار شود.

همچنین برای تقویت بنیه شرکت‌ها، بخشی از سودی که به افزایش سرمایه این شرکت‌ها اختصاص پیدا کند با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه می‌شود. با این اقدام شرکت‌ها به افزایش سرمایه تشویق و قدرت سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های شرکت‌های بورسی بیش‌ از پیش فراهم می‌شود.

نکته مهم افزایش سقف نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به هفت هزار تومان است؛ این سقف در سال گذشته پنج هزار تومان بود. بنابراین طبق فرمول ۴۰ درصدی برای فولادی‌ها، نرخ گاز برای این صنعت نیز برابر با ۲۸۰۰ تومان خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار