کد خبر: ۲۱۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ماندگاری هوای سرد و بروز یخبندان در این استان، از آماده‌باش مدیریت بحران خبر داد و نسبت به کاهش دمای شبانه، لغزندگی جاده‌ها و احتمال یخ زدگی لوله‌ها و تاسیسات هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ماندگاری هوای سرد و بروز یخبندان در این استان، از آماده‌باش مدیریت بحران خبر داد و نسبت به کاهش دمای شبانه، لغزندگی جاده‌ها و احتمال یخ زدگی لوله‌ها و تاسیسات هشدار داد.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص ماندگاری هوای سرد و بروز یخبندان در استان تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی ماندگاری هوای سرد و یخبندان به ویژه درنیمه شمالی و ارتفاعات استان برای فردا پنجشنبه ۲۹ دی تا روز سه‌شنبه چهارم بهمن ماه پیش بینی شده است.

یزدی مهر افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته کاهش دمای شبانه مورد انتظار است که در این خصوص به شهروندان برای عدم تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل لغزندگی این مسیرها هشدار می‌دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سوزباد در ارتفاعات استان تهران نیز اشاره کرد و گفت: در صورت ضرورت به حضور در جاده‌های کوهستانی به رانندگان توصیه می‌شود از میزان سوخت خودرو و همراه داشتن داشتن تجهیزات زمستانی مطمئن باشند.

وی در ادامه با اشاره به پیش‌بینی یخبندان در استان تهران نسبت به احتمال یخ‌زدگی لوله و کنتورهای آب نیز هشدار داد و گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات ضروری است.

یزدی مهر بر تداوم همکاری و مدیریت مصرف انرژی توسط مردم تاکید کرد و گفت: با انجام راهکارهای ساده‌ای مثل تنظیم دمای منازل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد، گرم کردن یک یا چند اتاق و نه تمام خانه، پوشیدن لباس گرم در منزل، بستن درز در و پنجره‌ها برای جلوگیری از هدررفت گرما، خاموش کردن وسایل گرمایشی اضافی، روشن نگذاشتن بخاری هنگام خروج از خانه می‌توان در کاهش مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین از آماده‌باش مدیریت بحران برای این وضعیت نیز خبر داد و گفت: اداره کل مدیریت بحران استان تهران به تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و ... هشدارها و توصیه‌های لازم را ارائه کرده تا تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار