وی هدف از ارایه این خدمت را جلوگیری از انتظار مشتری در شعبه عنوان کرد و افزود: این کارت امکان تعریف رمز دوم پویا و ثابت را داراست و از طریق آن امکان انجام تراکنشهای غیرحضوری مانند کارتبهکارت، خرید از درگاههای پرداخت اینترنتی و... فراهم است.
ماهیار تصریح کرد: در صورتی که مشتری مایل به دریافت کارت فیزیکی در شعبه باشد؛ با ثبت اطلاعات در سامانه بام ، میتواند صرفا برای چاپ کارت، نهایتا تا یک هفته به شعبه مورد انتخاب خود مراجعه کند.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران اضافه کرد: در زمان مراجعه نیزکارت فیزیکی با ارایه اطلاعات پیامک شده از قبیل شماره پیگیری، شماره ارجاع و تاریخ درخواست بدون نیاز به تکمیل فرم صدور کارت ارایه خواهد شد.
لازم به ذکر است، برای درخواست «صدور ملیکارت» از طریق سامانه بام، ابتدا باید وارد این سامانه شده و سپس با انتخاب گزینه خدمات کارت و بعد گزینه صدور کارت، درخواست خود را ثبت کرد.