کد خبر: ۲۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
مدیرعامل شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر ) اعلام کرد: انحلال این شرکت شایعه است و صحت ندارد؛ در واقع انجام امور این شرکت در بخش تولید به شکل تخصصی تر دنبال می شود.

آرش کردی روز چهارشنبه اظهار داشت: آنچه امروز در ارتباط با شرکت توانیر مطرح و در دستور کار قرار دارد ، تجدید ساختار این صنعت است.

وی گفت: براساس برنامه تغییر، با توجه به حجم و ابعاد صنعت برق بخصوص در بخش تولید، بخشی از وظایف که بر عهده نیروگاه های حرارتی است به شرکت مادر تخصصی جدید واگذار خواهد شد.
مدیرعامل توانیر تصریح کرد: فعال شدن شرکت یاد شده ، در حقیقت به منظور انجام امور به شکل متمرکز و تخصصی تر است.
وی خاطرنشان کرد: توانیر در سایر بخش های مربوط به خود ، هیچ برنامه تجدید ساختار تعریف نکرده است .
توانیر (شرکت سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران) در سال 1348 با مسؤولیت توسعه تأسیسات تولید، انتقال و عمده فروشی برق تشکیل شد .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شرایط جدیدی که در صنعت برق از نظر کیفی و کمی ایجاد شد، مسأله تغییرات در ساختار صنعت برق اهمیت ویژه ای یافت و سرانجام شرکت توانیر در مهرماه سال 1374 به سازمان مدیریت تولید و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) تبدیل و وظایف و مأموریتهای معاونت امور برق وزارت نیرو به این سازمان محول و پست مدیرعامل این سازمان به معاونت امور برق داده شد. 
هیات وزیران در جلسه مورخ 27 آذزماه سال 1381 بنا بر پیشنهاد وزارت نیرو و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در ساختار شرکت توانیر تغییراتی ایجاد شد و اساسنامه آن به نام شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) به تصویب رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: