کد خبر: ۲۱۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی منطقه 10 دومین منطقه پرطرفدار تهران محسوب می‌شود که هر ماه تعداد معاملات آن نسبت به باقی مناطق در وضعیت بهتری قرار دارد. اما این منطقه شامل کدام محلات تهران است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر هر روز افراد را از رویای خانه‌دار شدن به ویژه در کلانشهری مثل تهران دورتر می‌کند. این روند طبیعتا بر تعداد معاملات نیز تاثیرگذار است و فروش ملک را برای فروشندگان با مشکل مواجه کرده است.

در آذرماه امسال تعداد معاملات در تمام مناطق افزایشی بوده، اما با این وجود باز هم تعداد معاملات در حدی نیست که شرایط بازار را در وضعیت بهتری قرار دهد.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی از معاملات مسکن در شهر تهران مناطق 5، 10 و 2 به ترتیب هر ماه جزو پرطرفدارترین مناطق تهران بوده‌اند. در بین این سه منطقه، مناطق 5 و 2 از میانگین قیمتی بالاتری برخوردار هستند و کسانی که بودجه محدودتری دارند به سمت محله‌های منطقه 10 کشیده می‌شوند.

منطقه 10؛ دومین منطقه پرطرفدار تهران

در بین آگهی‌های منطقه 10 قیمت واحدها از حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان شروع می‌شود و در نهایت به قیمتی بین چهار میلیارد تا چهار میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد.

این منطقه دارای سه ناحیه و 10 محله است و ساخت قدیمی‌ترین منطقه آن به سال  1304 و جدیدترین آن به 1354 برمی‌گردد؛ این منطقه همچنین از شمال به آزادی و از جنوب به خیابان قزوین راه دارد.

برای افرادی که تردد زیادی به دلیل مراجعه به محل کار یا تحصیل دارند نیز منطقه 10 مکان خوبی محسوب می‌شود زیرا دسترسی مناسبی به مترو و اتوبوس دارد.

با همه این‌ها بزرگترین مشکلی که برای این منطقه از شهرداری تهران می‌توان برشمرد، جمعیت زیاد است. شلوغی مهم‌ترین عاملی است که خانواده‌ها را درباره خرید خانه در این محدوده مردد می‌کند.

متوسط قیمتی و معاملات در منطقه 10

متوسط قیمت مسکن در منطقه 10 طی فروردین‌ماه سال جاری 23 میلیون و 534 هزار تومان بوده و حالا بر اساس آخرین آمارها 33 میلیون و 479 هزار تومان رسیده است.

همچنین تعداد معاملات نیز از 345 عدد در فروردین‌ماه 1401 به 740 عدد در آذرماه رسیده است. بالاترین آمارها متعلق به خردادماه با هزار و 249 تعداد معامله است. پس از آن نیز اردیبهشت‌ماه در رتبه بعدی با هزار و 53 عدد معامله قرار دارد.

متوسط قیمت مسکن از فروردین‌ماه امسال 7/46 درصد افزایش داشته و تعداد معاملات نیز 6/2 درصد رشد را تجربه کرده است.

مسکن با واحد

نقدشوندگی؛ عامل کلیدی در خرید خانه

عوامل زیادی در خرید یک واحد خوب دخیل هستند. عواملی مانند قیمت متناسب با بودجه خریدار، دسترسی به وسایل نقلیه و مراکز خرید و همچنین داشتن مزایایی از قبیل آسانسور و پارکینگ که رفاه ساکنان آن مسکن را برای زندگی بالا می‌برند.

اما موردی که کمتر به آن پرداخته می‌شود عامل نقدشوندگی است؛ عاملی که در فروش دوباره ملک کارایی دارد. بنابراین خریداران برای خرید یک واحد مسکونی باید در کنار دیگر موارد میزان معاملات آن منطقه را نیز مد نظر قرار دهند.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه اخبار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار