کد خبر: ۲۱۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
فرارو نوشت:یکی از مشاغلی که شاید برخی از آن خبر نداشته باشند کم کردن کیلومتر خودرو است.

تقلب در هنگام خرید و فروش خودروهای کارکرده موردی است که معمولا حرفه ای های بازار به شدت نسبت به آن هشدار می‌دهند. یکی از این تقلب ها کم کردن کیلومتر خودرو است که برخی از کیلومترسازان اقدام به انجام آن می‌کنند.

هزینه کم کردن کیلومتر خودرو

بعضی از کیلومترسازان در ازای دریافت مبلغی اقدام به کم کردن کیلومتر خودرو می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه انجام این کار تماس هایی گرفتیم. فرقی نمی‌کند که بخواهید چقدر کیلومتر خودرو را پایین بیاورید آن ها به درخواست شما کیلومتر را روی عدد مورد نظر قرار می‌دهند. به عنوان مثال ۱۰۰ هزار کیلومتر را تبدیل به ۵۰ هزار می‌کنند.

    ه عنوان مثال برای کم کردن کیلومتر خودروی پژو ۲۰۶ مبلغی بین ۵۰۰ هزار الی ۱ میلیون تومان هزینه دریافت می‌کنند. برای خودرویی مانند پراید باید مبلغی در حدود ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنید. سمند جزو آن دسته از خودروهایی است که به سختی کار کم کردن کیلومتر آن را انجام می‌دهند و بستگی به سال ساخت آن دارد. در بین خودروهای مونتاژی نیز کم کردن کیلومتر مزدا ۳ حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه دارد. اگر بخواهید سراغ مدل های خارجی بروید نیز به عنوان مثال برای سانتافه ۲۰۱۶ مبلغ ۱ میلیون تومان و برای تویوتا آریون ۸۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. برای دنا و ام وی ام ۳۱۵ نیز به ترتیب با ۳۰۰ و ۴۵۰ هزار تومان پروسه کم کردن کیلومتر را انجام می‌دهند.

    هزینه عجیب کم کردن کیلومتر خودرو / خریداران مدل‌های کارکرده مراقب باشند!

    کم کردن کیلومتر فقط در نیم ساعت!

    مدت زمان انجام کم کردن کیلومتر بستگی به نوع خودرو دارد. برای خودروهایی مانند پژو ۲۰۶، پراید و مزدا ۳ این کار در نیم ساعت انجام می‌شود. کم کردن کیلومتر سانتافه تنها ۱۵ دقیقه زمان می‌برد. برای خودروی تیوولی و تویوتا آریون این کار در یک ساعت انجام خواهد شد. کم کردن کیلومتر خودروی ام وی ام ۳۱۵ نیز ۳ الی ۴ ساعت زمان می‌برد.

    نکته جالب اینجاست که اکثر افرادی که این کار را انجام می‌دهند به شرط عدم تشخیص و دیاگ پول دریافت می‌کنند. چرا که احتمال تشخیص این نوع تقلب وجود دارد.

    چطور کم کردن کیلومتر خودرو را تشخیص دهیم؟

    به طور کلی هیچ راه قطعی برای تشخیص کم کردن کیلومتر خودرو وجود ندارد. در برخی موارد با استفاده از دیاگ می‌توان کم کردن کیلومتر خودرو را تشخیص داد. اما در نقطه مقابل نیز بسیاری از افرادی که کم کردن کیلومتر خودرو را انجام می دهند کامپیوتر (ecu) را دستکاری می‌کنند و ممکن است دیگر امکان تشخیص وجود نداشته باشد.

    از جمله دیگر راه های تشخیص دستکاری کیلومتر خودرو از روی ظاهر خودرو است. البته معمولا خبره های بازار می‌توانند این موضوع را تشخیص دهند. وضعیت رادیاتور خودرو، صندلی ها، سردنده و دیسک های ترمز می‌تواند تا حدودی شما را در تشخیص میزان کارکرد خودرو راهنمایی کند. هرچند که حرفه ای ها تمام این موارد را تعویض و نو می‌کنند. دیسک های ترمز خودرو معمولا پس از ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد لبه های تیزی پیدا می‌کند و اگر خودرویی با این مدل دیسک ترمز و کارکرد پایین تر بود باید به کیلومتر آن شک کرد.

    سال ساخت خودرو نیز می‌تواند شما را در تشخیص کیلومتر خودرو یاری کند.

    اما شاید بتوان گفت یکی از بهترین راه های تشخیص کیلومتر اصلی خودرو مراجعه به نمایندگی است. در نمایندگی می‌توان کیلومترهای ثبت شده برای خودو و نوع تعمیرات را بررسی کرد.

    در صورتی که اطلاعات درستی در این زمینه ندارید به نظر می‌رسد بهترین کار بهره گیری از یک کارشناس حرفه ای است.

    کم کردن کیلومتر خودرو پیگرد قانونی دارد؟

    کم کردن کیلومتر خودرو جرم است و پیگرد قانونی دارد. اما در این بین نکته مهم تر این است که این کار می تواند خطرات بسیاری برای خریدار داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است زمان تعویض تسمه تایم، دیسک یا لنت ترمز فرا رسیده باشد اما خریدار با توجه به کارکرد پایین اعلام شده این کار را انجام نمی‌دهد. با وجود تمام این موارد هستند افرادی که متاسفانه اقدام به انجام چنین کاری پیش از فروش خودرو می‌کنند.

    بیشتر بخوانید:

    35217

    نام:
    ایمیل:
    * نظر:
    آخرین اخبار