کد خبر: ۲۱۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
در حالی که صرافی‌ها عرضه ارز توافقی را منوط به ثبت‌نام در سامانه ارز توافقی (سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران) می‌دانند، این سامانه دچار مشکل است.

یکی از سیاست‌های جدید بانک مرکزی تخصیص ۵ هزار یورو یا معادل آن به متقاضیان ارز است.

تنی چند از متقاضیان ارز توافقی طی تماس‌هایی در این‌باره گفته‌اند: با اینکه از روز گذشته طبق اطلاعیه بانک مرکزی این ارز قابل تخصیص به هر فرد با هر نوع نیازی است، اما ثبت‌نام در سامانه ارز توافقی با مشکل مواجه است و همین مساله موجب سردرگمی متقاضیان ارز شده است؛ در این سامانه معمولا ثبت‌نام به پایان نمی‌رسد و سامانه در یکی از مراحل ثبت‌نام دچار مشکل می‌شود.

به گفته اغلب این متقاضیان، صرافی‌ها هم ارائه ارز توافقی را منوط به ثبت نام در سامانه می‌دانند و به متقاضیانی که ثبت نام انجام نداده‌اند ارز ارائه نمی‌کنند، اما دلالان کماکان در میدان و خیابان فردوسی به دنبال خرید سهمیه ارز کارت ملی هستند و به ادعای خودشان نیازی به ثبت نام ندارند؛ بنابراین گزارش همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با کد ملی خود در سال یک بار از این ارز استفاده کنند، در ماه‌های قبل افراد می‌توانستند با همین شرایط ۲ هزار دلار دریافت کنند.

البته بانک مرکزی به دنبال ایجاد سامانه جدید با عنوان سامانه نظام مدیریت خدمات ارز ایران (ناخدا) است تا بتواند مبادلات خود را از این طریق انجام دهند؛ طبق گفته سخنگوی بانک مرکزی از امروز این سامانه در دسترس قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار