کد خبر: ۲۱۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
امیر سرتیپ حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی دستور آماده‌باش به تمام یگان‌های تابعه قرارگاه شمال‌غرب صادر شد.

امیر سرتیپ حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی دستور آماده‌باش به تمام یگان‌های تابعه قرارگاه شمال‌غرب صادر شد.

وی افزود: تیپ ۲۶۴ سلماس، تیپ ۳۲۱ مرند و گروه ۴۳۳ مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلیات طبیعی هستند بصورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله هستند.

ارشد نظامی ارتش در شمالغرب تصریح کرد: در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند.

وی عنوان داشت: طی تماسی با معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی ضمن اعلام آمادگی صددرصد قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش برای اعزام کمک‌های اولیه و تجهیزات اسکان به مناطق زلزله‌زده، آخرین وضعیت این مناطق نیز بررسی و دستورات لازم صادر شد.

امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی تماسی با فرمانده قرارگاه شمالغرب ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان دستور آماده‌باش صددردی یگان‌ها را صادر کردند.

همچنین با دستور ارشد نظامی ارتش در شمالغرب، بیمارستان امام علی (ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳منطقه ارومیه ارتش نیز برای پذیرش ، تخلیه و اعزام کادر درمان به مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش صددردی در آمده است.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار