کد خبر: ۲۲۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
مرکز آمار ایران اعلام کرد: تورم سال جاری نشان می‌دهد، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه لبنیات مربوط به شیر خشک با ٣,٥ درصد و تخم مرغ ماشینی با ٣.١ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ١.٤- درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز آمار ایران به عنوان متولی قانونی آمارهای کشور ، متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور دی ١٤٠١ را منتشر کرد.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با ٣,٥ درصد و " تخم مرغ ماشینی " با ٣.١ درصد می‌باشد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به " روغن مایع " با ١.٤- درصد بوده است.

در دی ماه ١٤٠١ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " برنج خارجی درجه یک " با ٣,٨ درصد و " رشته آش " با ٢.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند " با ١٥,٣ درصد ،" ماهی قزل آلا " با ٧.٩ درصد و " گوشت گاو یا گوساله"  با ٧.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم " مرغ ماشینی" با ٢.٧- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " شیر خشک" با ٣,٥ درصد و " تخم مرغ ماشینی " با ٣.١ درصد می‌باشد و همچنین بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به " روغن مایع " با ١.٤- درصد بوده است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " هندوانه " با ٢٥,٥ درصد ،" موز " با ٢١.٢ درصد و " انار" با ١٣.٠ درصد می­‌باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پرتقال " با ٥.٨-  درصد می‌باشد.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بی‌شترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " پیاز "  با ٤٣,٩ درصد ، " بادمجان" با ٢٩.٥ درصد و " کدو سبز" با ١٦.٣ درصد می‌­باشد.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به " چای خارجی بسته‌ای" و " نوشابه گازدار " با ٣,١ درصد می‌­باشد.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست + آمار تورم کالاها آمار تورم کالاها  + مراجعه کنید.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار