کد خبر: ۲۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
جواد جهرمی قائم مقام بورس کالا با معرفی سه گروه اصلی از مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا ، گفت: برخی دستگاه‌ ها طی دو سه سال اخیر بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان اقدام به خرید خودرو کرده اند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم مقام بورس کالا با معرفی سه گروه اصلی از مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا ، گفت: برخی دستگاه‌ ها طی دو سه سال اخیر بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان اقدام به خرید خودرو کرده اند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد جهرمی با اعلام اینکه بورس کالا به دلیل عرضه خودرو دارای چند گروه مخالف است در تلویزیون، اعلام کرد: گروه اول مخالفان، نمایشگاه داران خودرو هستند که در صورت افزایش عرضه خودرو در بورس کالا، نیاز و مراجعه مردم به این گروه کاهش خواهد یافت و در نهایت منجر به کاهش قیمت ها و ایجاد تعادل بازار خواهد شد و نمایشگاه داران هم مجبور به فروش با قیمت های واقعی تر خواهند شد.

گروه دوم ، نمایندگی ها یا افراد دارای دسترسی خاص در قرعه کشی ها و بخش دیگر هم صاحبان امضا طلایی هستند. نکته بسیار جالب این است در برای دعوت همه مردم برای حضور در قرعه‌کشی خودرو، برخی از دستگاه ها بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان خود اقدام به خرید خودرو کرده اند. چرا که دسترسی عادلانه برای مردم در قرعه‌کشی وجود ندارد.

رئیس جمهور هم دستور بررسی داده و دستگاه ها می توانند از طریق شماره ملی، اقدام به انتشار اسامی افرادی کنند که طی دو سه سال اخیر بدون قرعه کشی ، قادر به خرید خودرو شده اند.

از ۵۰ هزار خودرو عرضه شده در بورس کالا به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان ، سود شرکت های خودروساز بیش از ۹.۳ هزار میلیارد تومان بود و سهم ایران خودرو هم بالغ بر ۶.۸ هزار میلیارد تومان بود. مردم نیز ۷ هزارمیلیارد تومان کمتر از قیمت‌های بازار هزینه کردند و درآمد دولت از مالیات ارزش افزوده هم بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار