کد خبر: ۲۲۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
در طول سال میلادی گذشته شاهد این موضوع بودیم که دستگاه‌های فناوری قدیمی و کمیاب از طریق حراجی‌ها به فروش می‌رسند. حالا یک آیفون نسل اول مربوط به سال 2007 که جعبه آن تاکنون باز نشده، در جریان یک حراجی آنلاین به قیمت بیش از 50 هزار دلار (حدود ۲ میلیارد تومان) به فروش می‌رسد.

این گوشی که دارای دوربین 2 مگاپیکسلی و 8 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است، در هنگام استخدام به عنوان هدیه به «کارن گرین» داده شده است. با این حال، گرین گوشی دیگری داشت و همچنین این آیفون با شبکه موبایل موجود سازگاری نداشت.

ماه اکتبر، گرین متوجه شد که یک آیفون نسل اول دیگر از 2007 با قیمت نزدیک به 40 هزار دلار فروخته شده است. همین موضوع باعث شد تا او با خانه حراجی LCG Auctions تماس بگیرد که فروش این دستگاه‌ها از طریق آن انجام می‌شود.

مزایده آیفون نسل اول

در حال حاضر LCG Auctions قیمت پیشنهادی «50 هزار دلار به بالا» را برای این آیفون نسل اول اعلام کرده و مزایده آنلاین آن از روز پنجشنبه آغاز شده و در 19 فوریه به پایان خواهد رسید. نسل اول آیفون با 4 گیگابایت حافظه به قیمت 499 دلار و با 8 گیگابایت حافظه با قیمت 599 دلار فروخته می‌شد.

گوشی ۲ میلیارد تومانی آیفون / عکس

در هنگام نوشتن این خبر، فقط دو پیشنهاد برای تصاحب این دستگاه اعلام شده که بالاترین میزان آن فقط 2750 دلار است. همچنین باید اشاره کرد که LCG Auctions برای مزایده خود نقطه شروع پیشنهادها را 2500 دلار اعلام کرده است.

«استیو جابز» در ژانویه 2007 از نخستین مدل آیفون رونمایی کرد و وعده داد که این محصول اپل «تاریخ‌ساز» خواهد بود. با گذشت زمان نه تنها تاریخ‌ساز شدن اپل را به چشم دیده شد، بلکه نخستین مدل آیفون چنان تأثیری در بازار ایجاد کرد که نسخه‌های قدیمی آن با قیمت گرانی فروخته می‌شود. در شهریورماه امسال نیز نسخه دیگری از همین دستگاه در حراجی با قیمت 35 هزار دلار فروخته شد.

۵۸۵۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار