کد خبر: ۲۲۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
یک کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و نوسان دمایی طی هفته آینده خبر داد و گفت: بارش‌های ناشی از سامانه بارشی جدید سیل‌آسا و مخاطره‌آمیز نیستند ودر صورت نیاز هشدار‌های هواشناسی صادر خواهند شد.

فریبا گودرزی  با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور اظهارکرد: طی امروز (۱۴ بهمن) در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات البرز و ارتفاعات استان‌هایی همچون کرمان و هرمزگان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. این‌بارش‌ها در مناطق جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی ادامه داد:از اواخر وقت روز شنبه (۱۵ بهمن) با ورود سامانه بارشی جدید، برخی نقاط همچون آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان شاهد بارندگی خواهند بود و طی روز یکشنبه (۱۶ بهمن) علاوه بر این نقاط، در زنجان، کرمانشاه، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارندگی رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی افزود: طی روز دوشنبه (۱۷ بهمن) در شمال غرب، جنوب غرب و غرب کشور و سه‌شنبه (۱۸ بهمن) علاوه براین مناطق استان‌هایی همچون قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی و غرب اصفهان بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا این سامانه بارشی با کاهش دمای شدید همراه است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم، هوا سرد خواهد بود، اما در پی ورود این سامانه بارشی جدید کاهش چشمگیر دما نخواهیم داشت. طی امروز و فردا شمال غرب و غرب کشور سردتر می‌شود سپس دوباره افزایش دما رخ خواهد داد بنابراین هفته بعد شاهد نوسان دمایی در کشور خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه وزش باد در تهران، بسیار موجب بهبود کیفیت هوا شده است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد و وزش باد شدید در تهران پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد نیز در تهران ماندگار است.

گودرزی در پایان تصریح کرد: بارش‌ها در برخی نقاط شدت بالایی دارند، اما این بارش‌ها به‌صورت سیل‌آسا و مخاطره آمیز نیست. به هر حال در صورت احتمال بروز خطر، هشدار‌های هواشناسی صادر خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار