کد خبر: ۲۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، صادرات کشور در سال 99 باید به رقم 107 میلیارد دلار ارتقا یابد.
محمود بازاری چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز افزود: سهم بخش صدور خدمات از این رقم 23 میلیارد دلار پیش بینی شده است و رشد اقتصادی کشور نیز باید به هشت درصد برسد که البته می دانیم کار دشواری است اما با توجه به ظرفیت های کشور قابل دسترسی است.
این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در هفت ماه نخست امسال، محصولات مختلف به ارزش 24 میلیارد دلار از ایران به دیگر کشورها صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال 93 کاهش حدود 15 درصدی داشته است.
** ضرورت ایجاد بازارهای جدید در پسابرجام
استاندار فارس نیز در این آیین گفت: باید فعالان بخش های دولتی و خصوصی به دنبال بازارهای جدید در کشورهای خارجی برای صادرات محصولات استان در دوره پسابرجام باشند.
مهندس محمدعلی افشانی افزود: البته نباید تصور شود که پس از برجام در طول یک سال می توان همه از دست رفته ها را بازگرداند بلکه باید با سعی و تلاش به فکر راهکارهای جدید و به دست آوردن بازارهای جدید بود.
وی یادآوری کرد: صادرات محصولات از مسائل بسیار مهم در صحنه بین المللی محسوب می شود به گونه ای که می توان میزان توسعه یافتگی هر کشوری را با میزان صادرات آن سنجید.
استاندار فارس مساله بازاریابی محصولات را از تولید مهم تر دانست و گفت: محصولات تولیدی این استان به بازاریابی قوی در بازارهای جهانی نیاز دارد.
** صادرات 218 میلیون دلاری محصولات استان فارس در هفت ماه نخست امسال
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز دراین آیین با ارایه گزارشی گفت: در شش ماهه نخست امسال، حدود 758 تن کالاهای تولیدی استان به ارزش 218 میلیون دلار به خارج کشور صادر شده است.
علی همتی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال 93 از نظر وزن هشت درصد و از نظر ارزش یک درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: 63 درصد این محصولات در بخش صنعت، 23 درصد مربوط به بخش کشاورزی، 11 درصد در بخش معدن و سه درصد نیز در بخش های دیگر بوده است.
فریدون فرقانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز دراین آیین با اشاره به دیدار نمایندگان شرکت های مختلف استان فارس با 33 رایزن بازرگانی ایران در دیگر کشورها در سفر اخیر آنها به شیراز اظهار کرد: در این نشست 200 فعال اقتصادی به صورت رو در رو مباحث خود را با رایزنان ایران در کشورهای مختلف درمیان گذاشتند که اطمینان داریم نتیجه مثبت این دیدارها در آینده نزدیک مشخص می شود.
در این آیین از 14 صادرکننده نمونه استان فارس تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: