کد خبر: ۲۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
کلانتری عنوان کرد
معاون وزیر کار با اعلام اینکه ۱۱ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو تعاونی‌ها شده‌اند، گفت: بخش تعاون در سال گذشته ۱.۳ میلیارد دلار صادرات داشته است.
سیدحمید کلانتری با تاکید بر ضرورت افزایش بهره وری در تعاونی ها گفت: تعاونی ها باید با آموزش بهره وری، کارآمدی خودشان را بالا ببرند و با مدنظر داشتن برند، به صادرات بیاندیشند.

معاون وزیر کار از صادرات یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری بخش تعاون در سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: تعاونی ها می توانند با افزایش بهره وری این میزان را به ۳ برابر افزایش دهند. وی آموزش و توانمندسازی مدیران را از بحث های اساسی در حوزه تعاون دانست و افزود: تعاونی ها نیازمندان گذراندن آموزش های بهره وری هستند.

کلانتری، تعداد اعضای تعاونی های کشور را ۱۱ میلیون نفر ذکر کرد و افزود: تعاونی ها در بیش از ۱۰۰ رشته کاری از جمله پوشاک، صنایع غذایی، معدن و مسکن نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا می کنند. وی بخش تعاون را یکی از ۳ بخش اقتصادی در امر توسعه کشور دانست و گفت: اگر تعاونی ها با همدیگر رایزنی و تعامل داشته باشند، نیازی به کمک دولت ندارند.

وی، بخش تعاون را دارای توانمندی ناشناخته بالا توصیف و خاطرنشان کرد: ۷۵۰ تعاونی دهیاران با پوشش جمعیتی ۱۱ هزار دهیار ظرفیت بزرگی برای ارائه خدمات و توسعه روستاها به شمار می رود.

معاون وزیر کار توجه به انتخاب هیات مدیره قوی را عامل مهمی در موفقیت و توسعه تعاونی ها و افزایش بهره وری آنان دانست و گفت: اعضای تعاونی ها در انتخاب هیات مدیره و انتخاب افراد کارشناس و متخصص دقت کنند.

منبع:مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: