کد خبر: ۲۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
معاون وزیر نیرو خبر داد
معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: باوجود اینکه مذاکرات در سازمان انرژی‌های نو ادامه دارد، اما تاکنون هیچ قراردادی با شرکت‌های آلمانی و غیر آلمانی درباره احداث نیروگاه خورشیدی نهایی نشده است.

هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه هر زمانی این مذاکرات تمام شد اطلاع رسانی صورت می گیرد، اظهار کرد: در مجموع به طور جدی به دنبال این هستیم که احداث نیروگاه تجدیدپذیر بادی زیست توده و زمین گرمایی و زیست توده را گسترش بدهیم.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو در نظر دارد در طول برنامه ششم توسعه 5 درصد ظرفیت نیروگاه‌ها را نیروگاه‌های تجدیدپذیر تحت پوشش قرار دهند، گفت: هدف این است که بتوانیم سهم استفاده از انرژی پاک را افزایش دهیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق با اشاره به قرارداد احداث 4 واحد نیروگاهی با کشورهای اروپایی گفت: یک کشور اروپایی مایل بود صددرصد سرمایه‌گذاری مورد نیاز این چهار واحد نیروگاهی با ظرفیت جمعا 3520 مگاوات را در کشور انجام دهد.

فلاحتیان با بیان اینکه این نیروگاه‌ها 58 درصد راندمان خواهند داشت که 10 درصد بیشتر از راندمان نیروگاه‌های ساخت داخل است،اظهار کرد:با توجه به اینکه صددرصد منابع مالی این طرح توسط طرف خارجی تامین می‌شود شورای اقتصاد با احداث این نیروگاه‌ها در داخل کشور موافقت کرد.

به گفته وی در صورت نهایی شدن کار مبادله قرارداد عملیات اجرایی پروژه‌ها در 4 سایت زاهدان، تبریز، میانه و بناب در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها: برق ، نیرو ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: