کد خبر: ۲۲۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۸
کهکشانی‌ها برای پنجمین بار بر بام فوتبال دنیا
رئال مادرید با عبور از سد الهلال در دیداری جذاب و پر گل، قهرمان جام باشگاه‌های جهان شد.

تیم‌های رئال مادرید اسپانیا (قهرمان اروپا) و الهلال عربستان (قهرمان آسیا) در فینال جام باشگاه‌های جهان در ورزشگاه شاهزاده عبدالله کشور مراکش به مصاف هم رفتند. این دیدار جذاب و پرگل به قضاوت آنتونی تیلور از انگلیس با برتری پنج بر سه رئالی‌ها به پایان رسید تا شاگردان کارلو آنچلوتی شکست اخیر در فینال سوپرجام اسپانیا را جبران کرده و برای پنجمین بار فاتح جام باشگاه‌های جهان شوند.

رئال برای حضور در فینال با نتیجه ۴-۱ از سد الاهلی مصر گذشته بود و الهلال طی یک اتفاق تاریخی با برتری مقابل فلامینگوی برزیل فینالیست شده بود.

رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و بعد از چند حمله در دقیقه ۱۳ به گل اول رسید. روی چند پاس کوتاه و سریع، توپ به کریم بنزما رسید و او بلافاصله وینیسیوس جونیور را در سمت چپ محوطه جریمه حریف صاحب توپ کرد تا این بازیکن با شوتی دقیق در موقعیت تک به تک دروازه حریف را باز کند.

تنها پنج دقیقه بعد از گل اول و در حالی که حملات رئال ادامه داشت، فدریکو والورده با یک شوت روی پا از سمت راست محوطه جریمه دروازه الهلال را برای بار دوم باز کرد.  

الهلال بعد از دریافت گل دوم، نظم تیمی خود را دوباره به دست آورد و کم کم با خروج از زیر فشار حریف، حملاتی را ترتیب داد که در دقیقه ۲۶ به نتیجه رسید؛ روی پاس در عمق بسیار زیبای محمد کانو، موسی مارگا در مرکز زمین صاحب توپ شد و بعد از طی مسیری چند ۱۰ متری، دروازه لونین را در موقعیت تک به تک باز کرد تا نتیجه دو بر یک شود.

 شاگردان آنچلوتی با پیروزی دو بر یک راهی رختکن شدند و آن‌ها برتری خود را در شروع نیمه دوم حفظ کردند. رئال در همان ۱۰ دقیقه نخست به گل سوم دست یافت. وینیسیوس با یک حرکت تکنیکی خود را به نزدیکی‌ها محوطه جریمه رساند و سپس با یک پاس بیرون پای چشم نواز، توپ را در دهانه دروازه به کریم بنزما رساند تا او به راحتی و با یک بغل پا گل سوم کهکشانی‌ها را به ثمر برساند.

چهار دقیقه بعد از گل کریم، شاهد دبل والورده بودیم. دنیل کاروخال از سمت راست یک پاس زمینی را به سمت دروازه الهلال ارسال نمود که این پاس با ضربه به موقع و دقیق والورده وارد دروازه لونین شده و نتیجه را ۴-۱ به سود رئال کرد.

لوسیانو ویتو ۵ دقیقه بعد از گل چهارم رئال روی پاس عبدالحمید با لونین تک به تک شد و با یک چیپ زیبا توپ را از دروازه بان رئال عبور داده و نتیجه را ۴-۲ کرد. با این گل امید دوباره به اردوی آبی‌ها برگشت.

رئال که دوست نداشت به دردسر بیافتد یک بار دیگر قدرت خود را به رخ کشیده برای پنجمین بار دروازه حریف را باز کرد. وینی جونیور از همان محلی که پاس گل زیبای خود را به کریم داده بود، قصد ورود به محوطه جریمه را داشت، ولی دریبل او را مدافع حریف خنثی کرد، ولی در ادامه و طی یک فرایند سریع، مهاجم برزیلی رئال دوباره با توپ مواجه شد و با یک ضربه کات دار از فاصله چند متری، دروازه الهلال را در دقیقه ۶۹ به زیباترین شکل ممکن باز کرد.

۲۰ دقیقه پایانی کار با برتری الهلال همراه بود؛ برتری که فقط یک گل به همراه داشت. این گل را داریو ویتو به ثمر رساند تا با وجود شکست تیمش، یک دبل ماندگار مقابل رئال به نام خود ثبت کند. او این گل را روی اشتباه مدافعان رئال و در شرایطی که با لونین تک به تک شده بود به ثمر رساند تا نتیجه ۵-۳ شود.

الهلال بلافاصله بعد از گل سوم، شانس این را داشت که برای چهارمین بار دروازه رئال را باز کرده و اختلاف را به حداقل برساند، اما موسی مارگا در چند قدمی دروازه و در حالی که لونین هم شانس زیادی برای مهار توپ نداشت، ضربه خود را به بیرون زد.

تلاش‌های بعدی الهلال در دقایق باقی مانده بازهم حاصلی به همراه نداشت تا رئال مادرید در یکی از زیباترین فینال‌های این چند وقت اخیر جام باشگاه‌های جهان به برتری ۵-۳ مقابل الهلال رسیده و قهرمان شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار