امیرمسعود عابدینی: این مهمان جدید لئو MX۸ نام دارد. با توجه به شرایط حضور شرکتها در ایران در وضع کنونی،باید تغییراتی در نام برند و مدل خودرو انجام بشود. بنابراین نام آن از دانگفنگ پالاسو به لئو MX۸ تغییر یافته است.
دانگفنگ پالاسو،همان نیسان ترا است که به صورت همکاری جوینت ونچر دانگفنگ و نیسان،ساخته میشود.
طراحی لئو به صورت کلی محافظه کارانه و شیک و خوش چهره است.با به کار بردن جلوپنجره بزرگ و مشکی رنگ و اسپرت بودن قسمت پایینی سپر،نمای جلویی خودرو طراحی عضلانی شکلی پیدا کرده است.
نمای کناری لئو SUV بودن این خودرو را به ما یادآوری میکند.خطوط طراحی خاصی در این قسمت دیده نمیشود و شکل بدنه منحنی و گرد به نظر میرسد.رینگهای ۱۸ اینچی اسپرت به جذابتر شدن نمای کناری کمک کرده است.
قسمت پشتی خودرو دقیقا همان چیزی است که در نیسان ترا میدیدیم.این قسمت آنچنان طراحی خاصی ندارد و چراغها و دیفیوزر ساده طراحی شدهاند.
طراحی کابین آنچنان با نمایشگرها پر نشده و بیشتر از آن،به طراحی کنسول وسط و داشبورد پرداخته شده است.طرح چوب به کار رفته به جذابیت کابین افزوده است.
با وجود امکاناتی مثل ورود بدون کلید و استارت دکمهای،استارت استاپ،کروزکنترل،رادار نقطهکور و بین خطوط،اتوهلد،کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی،نمایشگر مرکزی،دوربین ۳۶۰ درجه،تهویه اتوماتیک،صندلیهای جلو برقی و با قابلیت گرمکن،۷ ایربگ و... با خودروی خوش آپشنی روبهرو هستیم.
در بحث پیشرانه هم لئو MX۸ حرفهایی برای گفتن دارد.
پیشرانه ۲ لیتری توربو GDi به کار رفته در این خودرو محصول شرکت میتسوبیشی است که قادر است ۲۲۰ اسببخار قدرت و ۳۶۰ نیوتونمتر گشتاور تولید کند.
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که متعلق به شرکت خوشنام ZF است،در این خودرو وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.
این خودرو در حالت عادی دیفرانسیل عقب است اما حالت چهارچرخ محرک هم برای لئو MX۸ قابل انتخاب است.
لئو MX۸ در نیمه نخست ۱۴۰۲ احتمالا عرضه خواهد شد و قیمتی در حدود ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان خواهد داشت.
اینکه بخش زیادی از این خودرو کار دست ژاپنیها است و تفاوت زیادی با نیسان ترا ندارد،میتواند امتیاز بسیار مثبتی برای لئو MX۸ باشد و موفق ظاهر شود.
۵۸۵۸