کد خبر: ۲۲۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
وزیر نیرو خبر داد
وزیر نیرو گفت: سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب در چهارچوب توسعه دیپلماسی آب در بین کشور‌های منطقه با حضور کشور‌های مختلف و نهاد‌های بین‌المللی در تهران شروع به کار می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در ارتباط زنده با اخبار سیما ضمن اشاره به ریاست ایران در سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب گفت: سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب فردا پنج شنبه در چهارچوب توسعه دیپلماسی آب در بین کشور‌های منطقه با حضور کشور‌های مختلف و نهاد‌های بین‌المللی در تهران شروع به کار می‌کند.

وزیر نیرو با اشاره به محتوای این نشست‌ها گفت: این اجلاس با حضور وزرای مرتبط با حوزه آب کشور‌های منطقه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: امروز در چهارچوب برگزاری این اجلاس میزبان مسئولان حوزه آب کشور تاجیکستان هستیم.

محرابیان گفت: در چهارچوب نشست شورای حکام بخش آب توافقاتی مثبتی را با کشور‌های منطقه خواهیم داشت.

نشست شورای حکام آب به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری راهبری مرکز منطقه‌ای آب شهری متشکل از وزرای مرتبط با حوزه آب ۱۸ کشور در کنار نماینده دبیرکل یونسکو و نمایندگان سایر سازمان‌های بین‎ الملی، چهارم اسفند سال جاری در تهران برگزار شود.

این مرکز تنها نهاد بین‌المللی متولی مسائل آبی در منطقه و بین کشور‌های ایران، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، مصر، عمان، قطر، ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، هند، سریلانکا، بنگلادش و آلمان است که جلسات آن در سطح وزرای مرتبط با حوزه آب کشور‌های یاد شده تشکیل می‌شود.

علاوه بر ۱۸ کشور یاد شده، سازمان همکاری اقتصادی، سازمان مشارکت جهانی آب، بانک توسعه اسلامی، انجمن بین‌الملی آب، انجمن آب عمان، یونسکو، یونیتار، سازمان بهداشت جهانی، سازمان هواشناسی جهانی و سازمان ملل متحد در ایران نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار