کد خبر: ۲۲۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
 آیتول امکان استعلام و پرداخت یکپارچه عوارض سالیانه خودرو را در کل کشور فراهم کرد.

استعلام و پرداخت عوارض سالیانه خودرو در کشور یکپارچه شد

 آیتول امکان استعلام و پرداخت یکپارچه عوارض سالیانه خودرو را در کل کشور فراهم کرد.

آیتول به عنوان سامانه یکپارچه خدمات خودرویی در راستای تحقق وعده برند خود مبنی بر پاسخ به تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران، خدمت استعلام و پرداخت عوارض سالیانه خودرو را به صورت یکپارچه در سراسر کشور، ارائه کرد تا مالکان خودرو بدون نگرانی برای تعویض پلاک، خرید و فروش اتومبیل و یا ترخیص خودرو از پارکینگ اقدام کنند.

تا پیش از این، پرداخت عوارض سالیانه خودرو به صورت منطقه‌ای و تنها از طریق شهرداری محل سکونت کاربر امکان پذیر بود، اما با استفاده از سرویس پرداخت عوارض سالیانه خودرو آیتول، قابلیت پرداخت یکپارچه و آنلاین عوارض(بدون مراجعه حضوری) در کل کشور ایجاد شده است.

عوارض سالیانه خودرو یکی از عوارض شهرداری است که هر ساله برای تمام پلاک های فعال خودرویی محاسبه و دریافت می‌شود و دیرکرد در پرداخت آن منجر به اخذ جریمه از مالکان خودرو خواهد شد.

مبلغ عوارض سالیانه برای هر خودرو متفاوت بوده و با فرمول‌های پیچیده‌ای بر اساس قیمت و مدل خودرو، شهر محل سکونت مالک، سال تولید و... محاسبه می‌شود. این مبلغ صرف نوسازی، نگهداری و ارائه خدمات شهری (آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، نصب چراغ‌ و تابلو‌ها، نظافت جاده‌ها، نگهداری گاردریل‌ها و...) می­شود و جریمه دیرکرد در پرداخت آن نیز ماهانه 2 درصد است.

پرداخت عوارض سالیانه خودرو در آیتول، ساده­ترین راه برای استعلام و پرداخت عوارض براساس شماره پلاک و بارکد است؛ مالکان خودرو از تمام شهرهای ایران می­توانند به سادگی و بدون مراجعه حضوری به شهرداری محل سکونت خود، تنها از طریق اپلیکیشن یا وبسایت آیتول، عوارض سالیانه خود را پرداخت کنند.

مزیت پرداخت عوارض سالیانه خودرو در آیتول، امکان پرداخت آنی عوارض خودرو به صورت متمرکز و یکپارچه از تمامی شهرهای ایران است و مالکان خودرو می­توانند از امکان پشتیبانی 24 ساعته، دریافت مفاصا حساب عوارض خودرو و جزئیات سوابق پرداخت نیز بهره‌مند می‌شوند.

مفاصا حساب عوارض سالیانه خودرو در زمان نقل و انتقال خودرو قابل استناد است و مالکان خودرو می‌توانند پس از پرداخت عوارض سالیانه خودرو از طریق آیتول، جزئیات مفاصا حساب عوارض سالیانه و مالیات خودرو خود را به سادگی دریافت کنند.

 

نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو

مالکان برای استعلام و پرداخت عوارض خودروی خود می‌توانند به سادگی با وارد کردن پلاک خودرو و همچنین کد ۱۷ رقمی VIN نسبت به استعلام و پرداخت عوارض سالیانه از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آیتول، اقدام کنند.

تعرفه خدمات مصوب عوارض سالیانه، با توجه به مصوبه شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی مبلغ ثابتی است که این تعرفه برای خودروی سواری معادل ۱۲۴,۰۰۰ ریال، خودروی سنگین معادل ۱۶۳,۰۰۰ ریال و موتور سیکلت ۸۱,۰۰۰ ریال مصوب شده است.

آیتول به عنوان سامانه پرداخت عوارض خودرو، سرویس‌های متنوعی شامل بیمه قسطی، استعلام وپرداخت خلافی خودرو، عوارض سالیانه خودرو، پرداخت عوارض آزادراهی و... را در بستر وبسایت و اپلیکیشن خود ارائه کرده است که در کمترین زمان ممکن و با دقیق‌ترین فرآیندها، پاسخگوی نیازهای خودرویی شهروندان است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار