کد خبر: ۲۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
مشاور وزیرجهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۲۰۰ هزار تن محصول دانه‌های روغنی در کشور به صورت تضمینی خریداری شود.
علیرضا مهاجر با بیان این که محصول کلزا در سال زراعی ۹۵-۹۴ با قیمت هر کیلوگرم ۲۵۳۰ تومان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: خرید تضمینی دانه‌های روغنی امسال به روز شده است به طوری که پول کشاورزان حداکثر ظرف سه روز پرداخت می‌شود.
 
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۲۰۰ هزار تن محصول دانه‌های روغنی در کشور به صورت تضمینی خریداری شود.
 
مهاجر تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی با ارایه تسهیلات، تهیه و عرضه بذور با کیفیت و تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای افزایش تولید دانه‌های روغنی و کاهش وابستگی کشور اهتمام ویژه‌ای دارد.
 
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات و یارانه‌های مختلف، برگزاری دوره‌های آموزشی، تبادل ژرم پلاسم و همکاری با کشورهای پیشرو می‌تواند گام‌های مثبتی در افزایش کشت دانه‌های روغنی در کشور باشد.
 
مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال در سطح حدود ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور، دانه‌های روغنی کشت شده است، اظهار امیدواری کرد در ۱۰ سال آینده این رقم به بالاتر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار برسد.
 
این مقام مسئول، پایداری تولید را از مباحث مهم و مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی عنوان و خاطرنشان کرد: برای پایداری تولید غلات در کشور، باید کشت دانه‌های روغنی در تناوب غلات صورت گیرد. در این بین یکی از محصولات مهم در تناوب گندم، کلزاست که آب کمتری نیز مصرف می‌کند.

منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: