کد خبر: ۲۲۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
ایسنا : مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در خصوص جزئیات طرح جدید جداسازی واگن بانوان توضیحاتی ارائه داد.

مسعود درستی در مورد جزئیات طرح جدید جداسازی واگن بانوان و عدم ورود آقایان به این واگن‌ها، گفت: نکته قابل توجه این است که ۴۰ درصد تماس‌های مردمی با مترو در حوزه درخواست‌ها و انتقادات در مورد ورود آقایان به واگن بانوان است و این درخواست در رتبه اول فراوانی اعتراضات مردمی است.

طرح جدید مترو برای ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان/ عکس

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام کرد: بر همین اساس در یکی از قطارها درب شیشه‌ای جدا کننده نصب کردیم و کاملا ورود آقایان از داخل قطارها را مسدود کردیم.

وی با بیان اینکه ما نیاز به همراهی و همکاری آقایان در این مسأله داریم، اظهار کرد: ما برای تکریم بانوان واگن مخصوص برای آنها گذاشتیم و این ربطی به اسلام ندارد؛ چرا که در ژاپن هم واگن مخصوص بانوان وجود دارد و آیا آنها مسلمان هستند؟ این موضوع یعنی تعیین واگن اختصاصی برای زنان که جزو درخواست‌های آنان بوده و ما از نظر فرهنگی و اعتقادی نیاز به همراهی آقایان هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در مورد ورود آقایان از درهای اصلی قطار به واگن بانوان و تمهیدات مترو نیز گفت: مأموری گذاشته و به آقایان تذکر می‌دهیم، اما در یکی از قطارها درهای شیشه‌ای را آزمایش کردیم و در نظر داریم تا در آستانه سال نو در خط سه مترو این درهای جدا کننده را نصب کنیم تا مشکل ورود آقایان به واگن زنان رفع شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار