کد خبر: ۲۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
پس از گذشت چند هفته از اعلام مصوبه پلاک ملی شدن خودروهای مناطق آزاد،امروز شرایط و چگونگی انجام این امر اعلام شد. طرحی که در شرایط ممنوع کردن واردات آیفون 14 به اتهام لاکچری بودن ، پای ماشین های چند ده میلیاردی سوپر لاکچری را به خیابان های شهر باز می کند.

ویراژ خودروهای چند ده میلیاردی در خیابان های ایران!

مسعود عابدینی : هدف وزارت صمت از  طرح جنجالی اجازه واردات به خودروهای متناطق آزاد ، افزایش عرضه خودرو به بازار بوده است.آنها البته 500 هزار خودروی داخلی را هم در طرح پیش فروش دارند. با این وجد سیاست های چندگانه شان همچنان باعث ایجاد شگفتی می شود.

جزئیاتی درباره خودروها منتشر شد مبنی بر اینکه به غیر از خودروهای آمریکایی و انگلیسی،بقیه خودروها اجازه پلاک ملی شدن را دارند؛یعنی ما قرار نیست با کاهش قیمت خودروهای آمریکایی و انگلیسی پلاک ملی که بسیار کمیاب و خاص هستند،مواجه شویم!
در واقع ما باز هم با قیمت‌های نجومی و فوق نجومی امثال خودروهایی مثل رولزرویس ریث،آستون‌مارتین ونتیج،جگوار XJ ،بنتلی کانتیننتال،لندروور رنجرور اتوبیوگرافی،کرایسلر ۳۰۰،فورد ماستنگ و... روبه‌رو هستیم.
تعصبی که دولت روی خودروهای آمریکایی و انگلیسی دارد،به نفع مالکین آنها خواهد شد.
در این مقاله قصد داریم به خودروهای غیر آمریکایی و انگلیسی بپردازیم که بسیار خاص هستند و با پلاک ملی‌ شدن آنها،شاهد بر هم خوردن معادلات بازار خودروهای چند ده میلیاردی و حتی چند صد میلیاردی خواهیم بود!
لامبورگینی اونتادور

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


شاید باور این موضوع که ما یک لامبورگینی اونتادور با رنگی خاص به صورت دائمی در کشورمان داریم،کمی سخت باشد.
اونتادوری که سالهاست در تبریز تردد دارد و صدای غرشش در تمام شهر تبریز می‌پیچد!
مالک خوش سلیقه اونتادور LP۷۰۰-۴ در بیشتر مواقع با خودروی خاصش در شهر تردد دارد و مانند برخی دیگر،چندین سال خودرویش را زیر چادر و در پارکینگ‌ پنهان نمی‌کند!

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


این گاو خشمگین با قلب تپنده ۶۵۰۰ سی‌سی و ۱۲ سیلندر خود، ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
در واقع این لامبورگینی،یکی از قدرتمندترین خودروهای دائمی ایران است!
فراری ۴۵۸ اسپایدر

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


خودروهای خاص تبریز انگار تمامی ندارند!زیرا یکی دیگر از خاص‌ترین خودروهای ایران یعنی فراری ۴۵۸ اسپایدار هم در این شهر تردد دارد.
به غیر از فراری مذکور و لامبورگینی اونتادور،رولزرویس ریث هم در این شهر تردد دارد که متاسفانه به دلیل قوانین غیرمنطقی اعمال شده،این خودرو اجازه پلاک ملی شدن ندارد.
این دومین فراری مدرنی است که در ایران به صورت دائمی تردد دارد و برخی از افراد،این فراری را با فراری ۴۵۸ که در تهران با پلاک ملی حضور دارد،اشتباه می‌گیرند.

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


زیبایی رنگ قرمز این اسب‌ سرکش ایتالیایی قابل وصف نیست.
نیروگاه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر در این خودرو، ۵۶۲ اسب‌بخار و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
سقف فراری ۴۵۸ اسپایدر تنها در ۱۴ ثانیه باز یا بسته می‌شود!
لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


دومین گاو خشمگین ایتالیایی این بار در کیش حضور دارد.
هوراکان با رنگ خاص نارنجی‌اش،به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش به حساب می‌آید!
رنگ ابتدایی این لامبورگینی،ابتدا نارنجی بود که با کاور نارنجی براق با جزئیات مشکی ‌رنگ پوشانده شده بود و اخیرا کاور قبلی آن ریموو شده و کاور سبز رنگی روی آن نصب شده است.

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


متاسفانه این هوراکان در اوایل ورودش،تصادف نسبتا سنگینی را تجربه کرد که خوشبختانه به سرعت سر پا شد!
موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر توانایی تولید ۶۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.
در سال‌های اول ورودش،اجاره این خودرو شبی ۱۵ میلیون تومان بود که احتمالا قیمت اجاره آن "ساعتی" ۱۵ میلیون و حتی بیشتر باشد!
مازراتی گرن‌توریسمو ۲۰۱۷

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


با وجود اینکه ما نسخه‌های نسبتا زیادی از گرن‌توریسمو را در کشور داریم،اما ۲۰۱۷ بودن آن،این خودرو را جذاب می‌کند.
آخرین مدلی که از گرن‌توریسمو وارد ایران شد مربوط به مدل ۲۰۱۳ است.

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


قلب تپنده تاج‌دار ایتالیایی ۴.۷ لیتری ۸ سیلندر خورجینی است که ۴۶۰ اسب‌بخار و ۵۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.
مرسدس‌بنز S۵۰۰ میباخ

لامبورگینی،فراری و مرسدس میباخ این بار با پلاک ملی!


تنها میباخ دائمی ایران در جزیره کیش قرار دارد.
این کشتی لوکس مرسدس‌بنز سال ۹۶ وارد ایران شد.
نسخه‌ای که در ایران حضور دارد مدل پایه و بیسیک آن است.
پیشرانه ۷.۴ لیتری V۸ قادر است ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.
خودروهای خاص دیگری هم در مناطق آزاد حضور دارند که باید دید مالکین آنها اقدام به پلاک ملی کردن آنها می‌کنند یا خیر.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار