کد خبر: ۲۲۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
فارس : مدیرکل هواشناسی استان تهران از پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با بارش در تهران خبر داد.

 مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از عصر چهارشنبه تا پنج‌شنبه، آسمان تهران گاهی با رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف همراه با کولاک و مه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت: به‌دلیل فعالیت این سامانه احتمال کاهش دید، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در ترددهای شهری و بین شهری نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه احتمال ریزش سنگ و سقوط بهمن در ارتفاعات وجود دارد، ادامه داد: توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کرده و کانال‌ها و آب‌روها لایروبی شود و دستگاه‌های مرتبط تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از بروز خسارت داشته باشند.

غلامی به وزش باد شدید از پنجشنبه تا جمعه و تندبادهای لحظه‌ای اشاره کرد و گفت: بر اثر فعالیت این سامانه خسارت به تجهیزات شهری و سقوط تابلوها، داربست و سازه‌های موقت پیش‌بینی می‌شود و لازم است از حضور در فضای باز خودداری کرده و فعالیت‌های عمرانی تعطیل و از پارک کردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان قدیمی اجتناب شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار