کد خبر: ۲۲۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
سخنگوی سازمان تعزیرات : شیرینی قیمت مصوب خاص ندارد. هر ساله اتحادیه مربوطه بسته به مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کند مثل شکر، مثل روغن، آرد و امثال این‌ها، قیمت مشخصی را اعلام می‌کنند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد.

شیرینی قیمت مصوب نداردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای اسفنانی سخنگوی سازمان تعزیرات در برنامه صبح و گفتگوی رادیو گفتگو درباره قیمت شیرینی صحبت کرد.

سوال: یک خبری را یکی دو روز پیش می‌خواندم که این عید برای مردم شیرین نخواهد شد، خبر را که خواندم دیدم که درباره قیمت شیرینی است، خود شما قاعدتا در سازمان تعزیرات و همکارانتان در این زمینه بررسی داشتید درست است؟
اسفنانی: بله
سوال: باید بگوییم قیمت نجومی امسال اتفاق افتاده است؟
اسفنانی: متاسفانه در کنار خیلی از کالا‌های دیگر هم مواد اولیه شیرینی افزایش پیدا کرده است.
سوال: قیمت‌ها الان چگونه است؟ مصوب چقدر است؟
اسفنانی: در بحث شیرینی قیمت مصوبی ندارد، چون جزو کالا‌های پیشینی نیست، چون حتما شما و هموطنان در جریان هستند که قیمت گذاری روی کالا‌ها تقریبا سه نوع قیمت گذاری داریم، یا سه گروه قیمت گذاری داریم یکی کالا‌های پیشینی هستند که قیمت گذاری شان پیشینی است مثل کالا‌های اساسی و از قبل قیمت شان اعلام میشود و به مردم هم ابلاغ می‌شود که مثلا مرغ الان ۶۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمتش است و برخی از کالا‌ها قیمت شان از قبل مشخص است، برخی از کالا‌ها قیمت شان قیمت پیشینی نیست و پسینی است و باید قیمتی را که کالا عرضه می‌کنند به سازمان حمایت و به تنظیم بازار اعلام کنند و نهایتا آن ضوابط قیمت گذاری را اگر رعایت نکرده باشند طبیعتا تخلف گرانفروشی ممکن است به ایشان منتصب بشود.
گروه سوم هم کالا‌هایی هست که صرفا عرضه و تقاضا میزان قیمت را تعیین می‌کند و خیلی نقشی در تنظیم بازار ندارد، معمولا کالا‌های خاص است و مشتری هایش هم مشتری‌های خاص هستند.
معمولا شیرینی یک قیمت مصوب خاصی را ندارد هر ساله اتحادیه مربوطه بسته به آن مواد اولیه‌ای که استفاده می‌کند مثل شکر، مثل روغن، آرد و امثال این‌ها، قیمت مشخصی را برای ایام مثلا عیدی، یک وقتی اعلام می‌کنند و آن قیمت مبنا قرار می‌گیرد و الا مشمول قیمت گذاری پیشینی نیست که برایش قیمت تعیین شود.
سوال: در روز‌های اخیر شکایت یا تخلفی در این زمینه داشتید؟
اسفنانی: به صورت تفکیکی من ندیدم، چون مستلزم این بود که بتوانیم اطلاعات بگیریم و اگر احیانا اجازه بدهید و فرصتی بعدا باشد من به صورت دقیق آمار پرونده‌هایی که در این خصوص تشکیل شده را می‌توانم خدمت شما تقدیم کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار