وی درباره علت افزایش برندهای تقلبی اظهار داشت : وقتی مصرف کننده چند بار کالا را مورد استفاده قرار داد و متوجه شد آنطور که تبلیغ می شود، نیست، از مصرف آن کالا منصرف می شود.
خسروتاج تعرفه بالای برخی محصولات وارداتی را منجر به بروز پدیده قاچاق بیان کرد و گفت: شرکت های خارجی برای به مصرف رساندن کالای سرمایه ای خود در بازارهای داخلی، باید نمایندگی های خود را به ثبت برسانند ولی ثبت نمایندگی کالای مصرفی بروکراسی وسیعی را می طلبد.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت با بیان اینکه کسانیکه فاقد نمایندگی فروش هستند، حق نصب تابلوهای تبلیغاتی برای برندها را ندارند، ادامه داد: «این مسئله زمینه ای شده تا تابلوی یک برند را نصب کنند و در کنار آن به مقوله قاچاق بپردازند.»
خسروتاج تصریح کرد: در قالب چارچوب های قانونی با آن دسته از فروشگاه هایی که اصالت ندارند و فاقد نمایندگی هستند، برخورد می کنیم و هماهنگی های لازم با اتاق بازرگانی نیز انجام شده است.