کد خبر: ۲۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه،با تاکید بر اینکه صرف برداشته شدن مانع باعث حرکت در مسیر اقتصاد پویا و پیشرفت نمی شود، گفت: موانع تحریمی با به نتیجه رسیدن برجام برداشته خواهد شد اما رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی است.

سیدعباس عراقچی با تاکید بر اینکه عمل به تعهدات از سوی کشورهای مقابل ایران در توافق 1+5 پس از به نتیجه رسیدن برجام یک دغدغه جدی بوده که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم وجود دارد، گفت: درخصوص این مهم کاری که انجام شده این است که تضمین های کافی از آن ها برای رعایت تعهدات خود در برداشتن تحریم ها گرفته شود.

 کار بزرگی در راستای رفع تحریم ها انجام شده است

وی با بیان مصوبه شورای وزیران اتحادیه اروپا و همچنین دستور رئیس جمهور آمریکا در خصوص ضرورت رفع تحریم ها وجود دارد،افزود: عمل به این مصوبات و همچنین تعهد مذکور بعد از اجرایی برجام خواهد بود.

عراقچی با تاکید بر اینکه کار بزرگی در راستای رفع تحریم ها انجام شده است، تصریح کرد: درعین حال ما در طول 2 یا 3ماه آینده با طرف مذاکره کننده ایران درحال مشورت و مذاکره هستیم که اصول راهنمایی مربوط به برداشتن تحریم ها را نیز تدوین و منتشر کنند و نهایتا اگر علی رغم همه تضمین های گرفته شده تعهدات خود را اجرا نکنند ما همیشه برگشت پذیری را در برنامه خود به عنوان یک گزینه نهایی حفظ کردیم.

وی ادامه داد: ممکن است این برگشت پذیری با کمی معطلی صورت بگیرد؛اما به شکلی که بتواند ما را سریع به نقطه صنعتی شدن برساند وجود دارد که این مهم هم در فرمایش مقام معظم رهبری و هم در تصمیم مجلس وجود دارد، که اگر در نهایت آن ها تعهدات خود را نقض کردند ما ظرف یک سال باید به ظرفیت 190 هزار سو برسیم.

 برگشت پذیری توان ایران تضمین محکمی برای عمل به تعهدات طرف غربی و آمریکایی است

عراقچی تاکید کرد: سازمان انرژی اتمی در زمینه برگشت پذیری برنامه ریزی کرده و این یک تضمین محکمی است که آن ها به تعهدات خود عمل کنند.

معاون وزیر خارجه گفت: برجام موانع رشد و پیشرفت اقتصادی را از سر راه بر می دارد ولی اینکه ما در این مسیر حرکت خوبی داشته باشیم به عملکرد و مدیریت داخلی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و سیاست های داخلی کشور مربوط می شود.

 حرکت به سمت پیشرفت اقتصادی نیازمند همت تمامی نهادها و مسئولان است

وی ادامه داد: صرف برداشته شدن مانع باعث حرکت در مسیر پیشرفت نمی شود؛ما باید این حرکت را به همت خود و همه نهادها انجام دهیم.

معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه،یادآور شد: موانع تحریمی از سر راه پیشرفت کشور با برجام برداشته خواهد شد.

منبع:خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار