کد خبر: ۲۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
'فرانسوآ اولاند' رئیس جمهوری فرانسه، دقایقی پیش در سخنانی که از شبکه های مختلف رادیو تلویزیونی فرانسه پخش می شد، حملات تروریستی جمعه شب پاریس را 'اقدام جنگی داعش علیه فرانسه' خواند.
اولاند یک روز پس از حملات تروریستی پاریس اعلام کرد: این اقدامی جنگی داعش علیه فرانسه بود. اقدامی که در خارج از فرانسه برنامه ریزی شد و با همدستی در داخل صورت گرفت.
وی وقایع دیشب پاریس را 'بربریت مطلق' خواند و همچنین همچنین سه روز عزای عمومی در فرانسه اعلام کرد.
وی با اشاره به اجرای گشت های نظامی در پاریس برای روزهای آینده، افزود: فرانسه هدف اقدامی بزدلانه قرار گرفته است. ما با همه امکانات، در چارچوب قانون و به همراه متحدانمان که آن ها نیز با تهدید تروریسم مواجه هستند، واکنش نشان خواهیم داد.
رئیس جمهوری فرانسه با فراخواندن مردم کشورش به 'اتحاد' و 'حفظ خونسردی' اعلام کرد: فرانسه قوی است هر چند که ممکن است آسیب ببیند. فرانسه مستحکم، فعال و شجاع است و بر بربریت غلبه خواهد کرد.
وی 'وحدت را امری اجتناب ناپذیر' دانست و اظهارات خود را با جملات تاکیدی 'زنده باد جمهوری' و 'زنده باد فرانسه ' به پایان برد.
حملات تروریستی جمعه شب پاریس را در شوک مرگبارترین حمله تروریستی در اروپا از سال 2004 تا کنون فرو برد.بر اساس گزارش رسانه ها عملیات تروریستی تیراندازی و دو عملیات انتحاری انفجاری در هفت منطقه پاریس شب گذشته تاکنون بین 128قربانی و 200 مجروح به جای گذاشته است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: