کد خبر: ۲۲۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در استان‌های غربی خبر داد.

سامانه بارشی جدید در راه است

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در استان‌های غربی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: سه‌شنبه (۸ فروردین) در استان‌های ساحلی خزر، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، برخی نقاط یزد و اصفهان، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و برخی نقاط استان‌های غربی کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۹ فروردین) در برخی نقاط خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و خفیف رخ داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که پنج‌شنبه (۱۰ فروردین ) جوی آرام در کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه جمعه (۱۱ فروردین) سامانه بارشی وارد کشور می‌شود گفت: این سامانه در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد لذا توصیه می‌شود مسافران نوروزی تمهیدات لازم را در این مناطق انجام دهند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شنبه (۱۲ فروردین) نیز در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران را خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روزهای جمعه و شنبه کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد که روزهای جمعه و شنبه به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک در استان‌های غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان گفت: در سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای جمعه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و در روز پنج‌شنبه(۱۰ فروردین) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعات افزایش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۸ و ۹ فروردین) شهرکرد با دمای ۱ و ۱- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار