کد خبر: ۲۲۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
اقتصاد نیوز نوشت:اسحاق جهانگیری می گوید که در برهه ای اختلاف او و حسن روحانی به جایی رسیده که اعلام لیست وزرای پیشنهادی دولت را از داخل تلویزیون می‌شنید و همین مسئله منجر شده بود تا در یک جلسه عمومی اعلام کند که حتی اختیار تغییر منشی خود را نیز ندارد!

اسحاق جهانگیری در گفت و گویی با اشاره به شکل گیری دولت روحانی تعریف می کند در ابتدای دولت بین بزرگان اصلاحات اعم از خاتمی و هاشمی با حسن روحانی بر سر وزیر کشور اختلاف جدی بوجود آمد. روحانی از انتخاب رحمانی فضلی پشیمان شد و با فروزنده مذاکره کرد اما او قبول نکرد.

او می گوید: روحانی قصد داشت همسر احمد خمینی را وزیر ارشاد کند اما او قبول نکرد. جهانگیری درباره دولت هم روایت جالبی دارد و توضیح می دهد چرا وارد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

اختلاف بین حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰، گاه‌گداری به تیتر یک رسانه‌ها در همان برهه تبدیل می‌شد. با اینحال، دولت سعی می‌کرد که این رابطه را محکم و در همان سطح دوره اول نشان دهد. مخصوصا اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اسحاق جهانگیری در اقدامی کم‌سابقه وارد میدان شد تا نقش سپر حسن روحانی را در رقابت بازی کند.

اما حال اسحاق جهانگیری برملا کرده که درست چند ماه پس از همان انتخابات، در رابطه او و رئیس جمهور شکاف‌های جدی رخ داده بود. او می‌گوید کار به جایی رسیده بود که اعلام لیست وزرای پیشنهادی دولت را از داخل تلویزیون می‌شنید و همین مسئله منجر شده تا در یک جلسه عمومی اعلام کند که حتی اختیار تغییر منشی خود را نیز ندارد!

بخش دوم گفتگوی جهانگیری، روند تاریک شدن رابطه رئیس جمهور و معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به تفسیر شرح می‌دهد.



بیشتر بخوانید:

  • قدردانی جهانگیری از «مصدق، پیشوای دوراندیش» / هشدار درباره «خسارت‌ ملی جبران‌ناپذیر نفتی»

  • ناگفته های جهانگیری از اتاق فکر اقتصادی دولت روحانی /۱۴۰۱ را پیش‌بینی می‌کردم

۲۱۲۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار