کد خبر: ۲۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
 اتاق اصناف فیروزکوه یکی از فعال ترین اتاق های اصناف در استان تهرا ن به شمار
می آید.
اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه درصدد است تا تسهیلات لازم را برای
 اتحادیه های این شهرستان فراهم کند. این درحالی است که این شهرستان گلوگاه ارتباطی استان مازندران،سمنان و تهران است.
شهرستان فیروزکوه با داشتن حدود چهارصد هزار نفر دارای 15 اتحادیه صنفی است .
تقی سراج، رییس اتاق اصناف فیروزکوه در باره  اقدامات انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار اصناف این شهرستان به «تجارت» گفت: یکی ازمهم ترین اقدامات انجام گرفته در اتاق اصناف فیروزکوه ارایه پروانه کسب و کار الکترو نیکی است .
 دراین شهرستان بیش از 90درصد واحد های صنفی دارای پروانه کسب هستند و کم تر واحد صنفی بدون پروانه در این شهرستان فعالیت می کند.
وی با بیان اینکه ساماندهی واحدهای صنفی جزو اصلی ترین وظایف اتاق های اصناف است، گفت:در اتاق اصناف فیروزکوه کوشش کردیم تا با ساماندهی واحدهای صنفی فضای کسب و کاررا در این شهرستان بهبود دهیم ودر زمینه اقداماتی از سوی اتاق اصناف این شهرستان انجام شده است .
به گفته سراج آموزش اصناف در زمینه های گوناگون کسب و کار توانسته است جایگاه ویژه ای در میان اصناف شهرستان فیروزکوه داشته باشد وبا استقبال اتحادیه ها همراه بوده ومشکلی در خصوص آموزش واحدهای صنفی نداریم.
رییس اتاق اصناف فیروزکوه در ادامه از تجمیع اتحادیه های صنفی دراین شهرستان خبر داد وگفت:به علت نبود فضا برای ایجاد اتحادیه و علاوه برآن هزینه های گزاف اجاره بها ،15 اتحادیه در این شهرستان را تجمیع شده است و هرچه اتحادیه ها کمتر شود مشکل اصناف در شهرستان تقلیل خواهد یافت.
وی در ادامه حدودصنفی را از مشکلات  اتاق اصناف فیروزکوه دانست و گفت : علی رغم ارایه تسهیلات درچند سال گذشته،  نداشتن حدود صنفی به مشکلی برای اصناف تبدیل شده اشت به گونه ای که آن ها نگران فضای کسب و کارخود هستند.
  به باور سراج مشکلات اصناف در
شهرستان ها را باید ریشه ای و از اتاق اصناف ایران پیگیری کرد  اما به عنوان نماینده اتاق اصناف تهران پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات اصناف در شهرستان های استان ارایه کردم و امیدوارم مشکلات صنفی شهرستان ها به زودی
 رفع شود.
وی در بخش بعدی گفته های خویش میزان تخلفات اصناف  را در فیروزکوه در مقایسه با دیگر شهرستان های استان تهران اندک دانست و گفت: دراین شهرستان ها نظارت ها با جدیت تمام بر واحدهای صنفی انجام می شود و در همین رابطه بازرسی های مشترک را در دستور کار قرار دادیم ،آمار ها نشان می دهد در این شهرستان ها میزان تخلفات بسیار اند ک است شاید یکی از  دلایل کاهش میزان تخلفات شیوه کسب و کار سنتی در
فیروزکوه باشد. سراج با اشاره به نحوه قیمت گذاری برای اصنافاین شهرستان تصریح کرد : دراتاق اصناف فیروزکوه قیمت گذاری به موقع انجام می شود و به همین دلیل است که در نرخ گذاری کالاها و میزان دستمزد کارگران مشکلی نداریم این در حالی است که دربسیاری از شهرستان های استان تهران نرخ گذاری سالانه و به موقع انجام نمی شود و همین منجربه بروز مشکلاتی برای اصناف شده است.
 به گفته وی میزان قیمت کالا  ها پس ار طرح اتاق اصناف فیروزکوه، کار شناسی شده و توسط کمیسیون نظارت مطرح می شود و انجمن حمایت از مصرف کنندگان نیز بر آن نظارت دارد.تنها مشکل عدم ثبات در نرخ گذاری  میوه است که با همکاری آقای فاضلی،  رییس اتاق اصناف کشور درصدد رفع آن هستیم بحث عدم نرخ گذاری  میوه مشکلی کشوری است که امیدواریم رفع شود.

ساناز مرادیان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار