کد خبر: ۲۲۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در طول سال برای منابع سهام متولدین ۱۴۰۲ فکری خواهد شد و به عنوان اصلاح بودجه در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

آقای طغیانی در خصوص خروج موضوع اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ گفت: به این موضوع یک ایراد شورای نگهبان گرفته بود و همواره ابهامی که شورای نگهبان گرفت این بود که برخی از شرکت‌های دولتی یک اقلیتی سهامدار خصوصی دارند و زمانی که بخواهیم از هزینه‌ها برای اجرای چنین طرح‌هایی برداشت داشته باشیم، ظلم در حق چنین سهامدارانی است. منبع این طرح منابع مالی ۲ درصد هزینه شرکت‌های دولتی بود.

او افزود: فرض کنید یک بنگاهی ۶۰ درصد دولتی و ۴۰ درصد خصوصی است و در حکم اعطای سهام خطی بین این بخش‌ها کشیده نشده بود. عملا جمع بندی کمیسیون بر این بود که اصلاح این مورد خیلی دشوار است و فرصتی برای پیش بینی منبع جدید نبود و از سوی دیگر سقف بودجه بسته شده بود و با توجه به این که منابع این حکم از دست رفت مجلس ناچار به حذف آن شد.

طغیانی درباره اینکه آیا دیگر اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ اجرایی نمی‌شود؟ می‌گوید: در طول سال برای منابع آن فکری خواهد شد و به عنوان اصلاح بودجه در خصوص آن تصمیم گیری می‌شود.

پیش از این او گفته بود‏،  منابع اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ را در بودجه دیده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار