کد خبر: ۲۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: هزار نفر از کارکنان این شهرداری در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری طی ایام اربعین حسینی در عراق به زائران خدمات می دهند.
سید وحید موسوی روز یکشنبه افزود: امسال برای نخستین بار شهرداری مشهد در امر خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق مشارکت کرده است.
وی گفت: در چارچوب هماهنگی با مسئولان عراقی اولویت بر تامین نیازهای حمل و نقلی زائران به ویژه در مسیر بازگشت از کربلا است.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد افزود: در این چارچوب مجوز رفت و آمد 150 دستگاه اتوبوس شهری در خاک عراق دریافت و 500 هزار لیتر سوخت مورد نیاز نیز با هماهنگی آن کشور به عراق انتقال داده شده است.
وی ادامه داد: 300 راننده نیز به همین منظور شناسایی و فراخوان شده و آموزشهای امدادی و امنیتی مربوطه را دریافت کرده اند.
موسوی گفت: موارد مربوط به بیمه این رانندگان و نیز مسیریابی لازم برای اتوبوسها انجام شده که شامل مسیر دیوانیه - نجف و حله - نجف را پوشش خواهند داد.
وی محور دیگر مشارکت شهرداری در عراق طی این ایام را حوزه خدمات شهری ذکر و بیان کرد: با توجه به خواهرخواندگی مشهد و نجف اشرف بر اساس تقسیم کاری که با این شهر صورت گرفته امسال 400 نفر از پاکبانان شهرداری مشهد داوطلبانه به نجف اشرف اعزام می شوند.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد افزود: این افراد در نظافت حرم امیرالمومنین علی(ع) خدمت خواهند کرد و بدین منظور چند هزار کیسه زباله و مخازن آب مورد نیاز تامین شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر جمعیت پاکبانان،50 مدیر نیز توسط واحد بسیج شهرداری مشهد برای مشارکت در خدمت رسانی این ایام در عراق حضور می یابند.
موسوی گفت: همچنی شهرداری مشهد در شش موکب و ایستگاه بین راهی حضور دارد و خدمت رسانی می کند چنانکه دو ایستگاه در شلمچه برای اسکان و خواب زائران در حال آماده سازی است.
وی افزود: یک ایستگاه بزرگ هم در نزدیکی حرم مطهر حضرت علی (ع) و دو موکب در نجف اشرف آماده می شود که هر یک شش هزار مترمربع وسعت و 60 هزار نفرشب خواب ظرفیت دارند.
رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد گفت: یک ایستگاه بزرگ هم در کاظمین با وسعت شش هزار مترمربع در داخل صحن حرم امام موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع) دایر خواهد بود.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است و افزون بر 10 هزار کارمند دارد.
شهرداری مشهد علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق 13 گانه این شهر هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصادی به اضافه تشکیلات مشاور و رییس حوزه شهردار را به عنوان زیرمجموعه خود دارد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: