کد خبر: ۲۲۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
مُنیبان نوشت: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: طرح ممنوعیت ورود نماینده‌های سه‌دوره‌ای پیشنهاد یکی از نمایندگان است و باید مشاهده کنیم که آیا رأی می‌آورد یا خیر.

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه اگر مجلس طرح دو فوریتی درباره ورود خودروها را به صحن بیاورد اما باز هم مجمع تشخیص مصلحت نظام مخالفت کند تکلیف چه خواهد شد؟ گفت: به دلیل اینکه درباره ورود خودروهای دست دوم زمان کم بود و بحث هم این بود که ممکن است اگر ما بخواهیم روی این مصوبه اصرار کنیم، بودجه به یک دوازدهم کشیده شود بنابراین همه تلاش‌های ما چه در تلفیق و چه در صحن این بود که علی‌رغم تاخیر زیادی که دولت داشت بودجه را سر وقت برسانیم، به همین دلیل روی این موضوع اصرار نشد اما حتما مصوبه واردات خودرو را به سرانجام می رسانیم و از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد. البته این را هم باید بگویم که الان دولت هیچ منع قانونی برای واردات خودروهای کارکرده ندارد و می‌تواند از همین فردا این کار را انجام دهد.

او در پاسخ به اینکه بنابراین چرا دولت خودروی دست دوم وارد نمی‌کند؟ افزود: به همان دلیلی که دارند قیمت خودرو را اضافه می‌کنند، به همان دلیلی که در ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته بدون ضابطه از صنعت خودرو حمایت کردند به همان دلیلی که امروز دارند ۷۰ درصد قیمت خودروهای داخلی را به بهانه‌های مختلف بالا می‌برند.

رشیدی کوچی با اشاره به مخالفان واردات خودروی دست دوم تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که انجام دادند چند نفر از آقایان حاضر در مجمع به شدت با واردات خودروی کار کرده مخالفت کردند و تا آنجایی که من اطلاع پیدا کردم آقامحمدی و میرسلیم با این مصوبه مخالفت کردند. از کسانی که در جلسه بودند این دو نفر بیشترین مخالفت را بااین موضوع داشتند. تقاضا و خواهش ما این است که دلایل مخالفت خود را شفاف بیان کنند چرا که مردم محرم هستند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به قانون انتخابات خاطرنشان کرد: ایرادات قانون انتخابات در کمیسیون در حال برطرف شدن است و به زودی در دستور کار قرار می گیرد.

رشیدی کوچی در واکنش به اینکه گفته شده قرار است از ورود نماینده‌های سه‌دوره‌ای ممانعت شود، یادآور شد: طرح ممنوعیت ورود نماینده‌های سه‌ دوره‌ای پیشنهاد یکی از نمایندگان است و باید مشاهده کنیم که آیا رأی می‌آورد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار