کد خبر: ۲۲۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۴
کارشناس بازار سرمایه:
شاخص کل بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ حداقل ۴۰ درصد بازدهی خواهد داشت و تا پایان سال حداقل به دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد خواهد رسید.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سروش گرامی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: در سال ۱۴۰۲ تحلیل گران اقتصادی چشم انداز کاهشی برای قیمت کامودیتی‌ها متصور نیستند.

این کارشناس بازار بیان داشت: به دلیل این که بیشترین ارزش بازار سهام در کشور ما کامودیتی محور است، این موضوع یک پیشران قوی است برای شرکت‌هایی که کالاهای پایه تولید می‌کنند، مانند شرکت‌های تولید کننده فلزات و پتروشیمی ها.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: یکی از مزیت‌های شرکت‌های تولید کننده کالاهای پایه این است که نرخ ارز صادراتی این شرکت‌ها با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا صورت می‌گیرد.

گرامی تصریح کرد: در سال گذشته نرخ ارز صادراتی شرکت‌های کامودیتی محور حدود ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان بود و پیش بینی می‌شود نرخ ارز صادراتی در سال جاری به ۴۰ هزار تومان برسد، این موضوع تاثیر زیادی در رشد بازدهی شرکت‌های کامودیتی محور دارد.

وی افزود: بنابراین شرکت‌های فلزاتی و پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ به دو دلیل کاهش نیافتن قیمت‌های جهانی و افزایش نرخ ارز صادراتی موجب خواهد شد تا این شرکت‌ها در سال ۱۴۰۲ بیشترین رشد را تجربه کنند.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: تحلیل گران بازار سرمایه انتظار سال نرمالی را برای بازار سهام دارند، بدین ترتیب در سال جاری شاخص کل بازار سهام حداقل ۴۰ درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

گرامی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که شاخص کل بازار سرمایه شروع خود را در سال ۱۴۰۲ با حدود دو میلیون واحدی آغاز کرد، شاخص کل بورس حداقل تا پایان سال تا کانال دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی رشد خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار