کد خبر: ۲۲۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
بهادری جهرمی :
سخنگوی دولت گفت: اسامی ابربدهکاران بانکی و اطلاعات کلی تسهیلات کلان بانکی را در اختیار عموم رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت که این اقدام برای اولین بار در دولت سیزدهم آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه) در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه ضمن تبریک روز ارتش و کارکنان این مجموعه که از جمله حافظان کشورمان هستند، گفت: در ایام با برکت ماه مبارک رمضان، ۹ دیدار رئیس‌جمهور با اقشار و نخبگان حوزه‌های مختلف برگزار شد و دو دیدار دیگر تا پایان ماه مبارک رمضان صورت خواهد گرفت. محور اصلی این دیدارها، ارتباط با فعالان اقتصادی، کارآفرینان، نخبگان و کارشناسان این حوزه بود. همچنین بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های نخبگانی از جمله اهداف این دیدارها بوده است.

وی افزود: سفر آتی رئیس‌جمهور که چهارمین سفر از دومین دوره سفرهای استانی است به استان خوزستان خواهد بود که در انتهای هفته آینده انجام خواهد شد. بهره‌برداری از برخی طرح‌ها در این استان از جمله برنامه‌های این سفر است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به پالایشگاه گازی در خوزستان اشاره کرد که آثار مثبت زیست محیطی و اقتصادی خواهد داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در چند روز گذشته شاهد مرحله دیگری از انتشار اطلاعات و اسامی تسهیلات اعطا شده بانکی بودیم که به این واسطه اسامی ابربدهکاران بانکی و اطلاعات کلی تسهیلات کلان بانکی را در اختیار عموم رسانه‌ها و مردم قرار خواهد داد. این اقدام برای اولین بار دولت سیزدهم آغاز شده و استمرار داشته و به تناوب در بازه‌های زمانی ادامه داشته است.

بهادری جهرمی عنوان کرد: این اقدام، گام بزرگی در راستای ایجاد شفافیت است که به جلوگیری و پیشگیری از فساد کمک بسیاری می‌کند و امید است با توجه رسانه‌ها استمرار داشته باشد.

وی درباره اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۱ به بخش دانش‌بنیان بیان کرد: سال گذشته با توجه با محوریت شعار سال، در مجموع به ۲۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان، بیش از هزار و هفتصد میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که این رقم نسبت با سال ۱۴۰۰، افزایش ۱۶۵ درصدی داشته است.


در حال تکمیل…

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار