کد خبر: ۲۲۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
روزنامه نیویورک تایمز اخیراً اعلام کرد که شرکت سامسونگ کره جنوبی می‌خواهد موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات خود را از گوگل به بینگ تغییر دهد. همین مسئله باعث شد تا ارزش سهام گوگل 4 درصد منفی شود.

‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از آسیا فایننشیال، روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داده که شرکت سامسونگ کره قصد دارد موتور جستجوی پیش‌فرض تجهیزات تولیدی خود را از گوگل به بینگ مایکروسافت تغییر دهد.

انتشار این خبر باعث شد تا در معاملات شب گذشته شاهد سقوط 4 درصد ارزش سهام گوگل باشیم. اگرچه موتور جستجوی بینگ خیلی نقش موثری در بازار موتورهای جست‌وجو در سطح اینترنت نداشته، اما اخیرا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی توانسته برای خود اعتباری دست‌وپا کند.

این موتور جست‌وجو متعلق به شرکت مایکروسافت است که این شرکت هم با شرکت اوپن‌اَل، همکاری می‌کند. اوپن‌ال در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

در صورتی که سامسونگ موتور جستجوی پیش فرض محصولات خود را از گوگل به بینگ تغییر دهد، گوگل 3 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

گفته می‌شود شرکت مادر گوگل به نام آلفابت در حال مذاکره با سامسونگ است و ممکن است سامسونگ در پسِ این مذاکرات استفاده از گوگل را کنار بگذارد. این اقدام نشان‌دهنده افزایش اقبال شرکت‌هایی است که در حال رفتن به سمت استفاده از فناوری هوش مصنوعی هستند.

درحالی‌که 80 درصد بازار موتورهای جست‌وجو در دست گوگل است، اما رقبایی نظیر بینگ به سرعت در حال تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای این شرکت هستند.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار