کد خبر: ۲۲۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی؛
علی اکبر نژاد علی با بیان اینکه نه دولت و نه مجلس، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند گفت: شایعات افزایش قیمت بنزین کذب است و تا کنون هیچ مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای در این ارتباط صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر نژاد علی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با حضور در برنامه سعادت اباد رادیو تهران به وضعیت عرضه کارتهای سوخت در جایگاه ها اشاره کرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در جایگاه‌ها با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

مجری: شما هم قبول دارید که مردم یک مقداری بلاتکلیف شدند در جایگاه های سوخت؟ چیزی گفتند گزارشی داشتید؟
نژادعلی: ما مستمرا خبرهای روابط عمومی که بر روی شماره تماس ۰۹۶۲۷ مشکلاتی که در ارتباط با موضوع شرکت ملی پخش فرآورده نفتی ایران است دریافت و درخواست ها و مشکلات مردم  را منعکس می کنند و ان چیزی که مشخص است که وضعیتی را که شما فرمودید حالا ما اسمش را بلاتکلیفی نمی گذاریم چون در اصل اطلاع رسانی مناسب از قبل به مردم و به جایگاه های سوخت انجام شده و کار خاصی نیست الان براساس بند ه تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ شرکت ما مکلف شده ایم که عرضه فرآورده های نفتی را براساس کارت های هوشمند شخصی افراد در اختیارشان قرار بدهد در کارت های هوشمند شخصی افرادهم میزان مناسب ما سهمیه نرخ اول قرار دادیم و هم سهمیه نرخ دوم، جدای از کارت های هوشمند سوخت شخصی در جایگاه های عرضه سوخت به جهت رفاه مردم و این که اگر کسی کارت هوشمند سوختش را فراموش کرده همراه خودش به جایگاه سوخت بیاورد یا اصلا کلا سهمیه اش تمام شده یا کارتش کلا مفقود شده و در دسترسش نیست کارتهای اضطراری در جایگاه های عرضه سوخت به تعداد مناسب قرار دادیم و این هایی که مراجعه می کنند و کارت های سوختشان همراه شان نیست بتوانند از آن کارت ها استفاده کنند. 
مجری: معمولا توی جایگاه ها ماموران جایگاه سوخت ها می گویند ما کارتی نداریم؟ 
نژاد علی : در خصوص این قضیه اداره بازرسی، حوزه ستادی و مناطق فعال هستند، جایگاه های مختلف رصد و پایش می شود، چون به تعداد مناسب کارت در اختیار جایگاه های قرارداده شده این ها حتما باید مردمی که مراجعه می کنند و می خواهند از کارت های اضطراری جایگاه سوخت دریافت بکنند کارت در اختیارشان بگذارند حالا اگر مورد مغایری بود هم می توانند برروی شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع رسانی بکنند و هم مردم عزیز می توانند بازرس های ما که در جایگاه ها بازرسی می کنند، مراتب را به آنها اعلام کنند. 
سوال : از کی به صورت هوشمند داریم می گوییم مردم فقط باید از کارت خودشان استفاده بکنند یعنی کارت های جایگاه ها کلا کی جمع آوری می شود؟
نژاد علی : اصلا بحث جمع آوری کارت های جایگاه مربوط به کار ما نیست ان بحث ساماندهی کارت های جایگاه های سوخت را داریم که هیچ وقت هم کارت به صورت کامل جمع آوری نخواهد شد و یک تعداد مناسب کارت در داخل جایگاه حتما باید باشد .
سوال : یکی از بخش هایی که باید ساماندهی کنید ماجرای آنهایی است که کارتهایشان را دارند به جایگاه سوخت می فروشند می دانید که یک همچنین چیزی هست انهایی که سهمیه بالا می گیرند با یکی از این ماموران جایگاه یک رفاقتی برقرار کردند کارتشان را می دهند ماموران می گذارند برای مردم در حقیقت بنزین می گیرند و آن پول سه هزار تومان را می گیرند و یک پولی به آن شخصی که کارت را به اینها کرایه داده به عبارتی می دهند این ساماندهی برای این ها چه اتفاقی می افتد؟
نژادعلی : قانون به این جور مسائل و تخلفاتی که احتمالا وجود دارد رسیدگی می کند. 
سوال: وقتی آن مامور جایگاه وقتی که بخواهد تخلف بکند یعنی این کارتها را استفاده کند استفاده می کند؟ 
نژاد علی: وقتی که ما بخواهیم این تکلیف قانونی را انجام بدهیم که همه مردم بتوانند از کارت های شخصی خودشان  استفاده بکنند عملا در اختیار گذاشتن کارت شخصی هوشمندشان به غیرکلا منتفی می شود چه برسد که این کارتها را در اختیار آن نفراتی که در جایگاه سوخت عرضه می کنند قرار بدهد.

سوال: اتفاقی که دارد می افتد این است که الان هر جایگاهی باید چندتا سوخت داشته باشد به نسبت چی حساب می شود؟
نژاد علی : به نسبت تردد وسایل نقلیه ای که توی آن جایگاه انجام می شود، یعنی تعداد وسائط نقلیه ای که می آیند آنجا سوختگیری می کنند بسته به تعداد نازل هایی هست که بنزین عرضه می کند در داخل ان جایگاه و میزان فروش، این ها عوامل تعیین کننده است براساس این که یک تعداد سوخت اضطراری در داخل جایگاه قرار بگیرد.
سوال: نکته آخری که می خواستم بپرسم این است که بر مبنای این شایعاتی که گفتند این اتفاق نیافتاده که قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا بکند به خاطر همین دارد این ماجراها ؟
نژاد علی: کلا این شایعات کذب است اصلا از ابتدا هم قرار نبوده همچنین اتفاقی بیافتد و اصلا همچنین اتفاقی هم نخواهد افتاد اصلا تو برنامه دولت و تو برنامه مجلس اصلا همچنین چیزی طرح موضوع هم حتی نشده چه برسد به این که در رابطه با ان تصمیم بگیرند.
سوال : توی بودجه امسال بنزین همان سه هزار تومان هست؟
نژادعلی: کلا ما بنزین به نرخ هزار و ۵۰۰ تومان با نرخ اول درجایگاه های عرضه سوخت و به نرخ دوم برای استفاده از سهمیه نرخ دوم به نرخ سه هزار تومان در تمامی جایگاه های عرضه سوخت باید عرضه بشود و همین کار هم دارد انجام می شود و از طریق سامانه عرضه سوخت، در اختیار مردم قرار می گیرد. 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار