کد خبر: ۲۲۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
بازار سهام نخستین هفته اردیبهشت‌ماه را با صعود پشت سر گذاشت و با وجود اینکه هفته جاری تنها سه روز معاملاتی داشت، ارزش معاملات خرد در سطوح بالا حفظ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در حالی نخستین هفته اردیبهشت‌ماه را به پایان رساند که تمامی شاخص‌های بازار رشد هفتگی را ثبت کردند. در همین حال حضور پررونق معامله‌گران، ارزش معاملات خرد را در سطوح بالا حفظ کرد تا نشانه روشنی از خروج قطعی بازار سهام از رکود باشد.

کارشناسان نسبت به تداوم روند صعودی بازار تا فصل مجامع ابراز امیدواری می‌کنند. در همین حال در صورتی که گزارش فروردین‌ماه شرکت‌ها حاکی از توسعه و سودآوری باشد، وضعیت بازار و معاملات نیز بهبود می‌یابد.

عملکرد شاخص‌های بازار

این هفته شاخص کل بورس بازدهی 1.75 درصدی را ثبت کرد و از دو میلیون و 324 هزار و 132 واحد در لحظه نخست معاملات هفته، به دو میلیون و 365 هزار و 288 واحد در آخرین ساعت معاملات رسید. به این ترتیب اگر چه شاخص کل بورس روز چهارشنبه سه هزار و 425 واحد عقبگرد داشت اما در نهایت، هفته موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت.

شاخص هم‌وزن نیز در مسیر شاخص کل حرکت کرد و سیر صعودی خود را در نخستین هفته ماه جدید با بازدهی 3.38 درصدی حفظ کرد. به این ترتیب شاخص هم‌وزن از سطح 760 هزار و 755 واحد در نخستین ساعت معاملاتی هفته به ارتفاع 786 هزار و 495 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس هم این هفته را با رشد پشت سر گذاشت. شاخص کل این بازار توانست طی هفته جاری از سطح 29 هزار و 207 واحد به ارتفاع 28 هزار و 743 واحد برسد. به این ترتیب شاخص کل فرابورس هفته نخست اردیبهشت را با رشد 1.83 درصدی به پایان رساند.

ارزش معاملات خرد

این هفته نیز بازار سهام توانست ارزش معاملات خرد بالای 15 هزار میلیارد تومان را حفظ کند. طی هفته جاری به ترتیب روزهای معاملاتی، ارزش معاملات خرد بازار در محدوده 15 هزار، 18 هزار و 15 هزار میلیارد تومان در نوسان بود. ارزش هفتگی معاملات خرد نیز در پایان هفته بالاتر از 17 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

ورود و خروج پول حقیقی

بازار سهام هفته نیمه‌تعطیل جاری را در حالی به پایان رساند که مانند هفته گذشته، هر روز با ورود پول حقیقی روبرو بود. طی سه روز معاملاتی هفته جاری به ترتیب 351 میلیارد تومان، هزار و 102 میلیارد تومان و 469 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقوقی به حقیقی صورت گرفت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار