کد خبر: ۲۲۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
رئیسی وارد دمشق شد
رئیس‌جمهور سوریه در مراسمی رسمی از سید ابراهیم رئیسی استقبال کرد.

استقبال رسمی بشار اسد از رئیسی

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز چهارشنبه با دعوت رسمی و به‌منظور سفری دو روزه وارد سوریه شده بود، در کاخ مردم این کشور مورد استقبال رسمی بشار اسد قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و پس از اینکه روسای جمهور از یگان تشریفات سان دیدند، رئیسی و بشار اسد، مقامات عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
پس از مراسم استقبال رسمی نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور به ریاست روسای جمهور برگزار خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز چهارشنبه با بدرقه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور سوریه و برای سفری دو روزه عازم این کشور شده بود، دقایقی قبل، با استقبال محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت سوریه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهوری اسلامی ایران تا ساعتی دیگر توسط بشار اسد رئیس جمهوری عربی سوریه در محل کاخ مردم این کشور برگزار و پس از آن مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه به ریاست روسای جمهور دو کشور برگزار خواهد شد.

دیدار با رئیس جمهور و نخست‌وزیر سوریه‌ و بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری دو کشور و نیز امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و سیاسی بین تهران و دمشق از جمله برنامه‌های روز اول این سفر است.
حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایرانی و سوری، دیدار با ایرانیان مقیم و همچنین زیارت اماکن مقدسه از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه است.
این یازدهمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی و نخستین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان پس از ۱۳ سال به سوریه و در راستای تقویت روابط همسایگی است. سوریه در بخش عمده‌ای از ۱۳ سال گذشته شاهد جنگ و درگیری‌های شدید داخلی بود که با پیروزی محور مقاومت بر گروهک‌های تروریستی از جمله داعش و حامیان غربی و بین‌المللی آن همراه شد.
رئیس جمهور را در این سفر دو روزه، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که ریاست کمیسیون مشترک ایران و سوریه را بر عهده دارد، جواد اوجی وزیر نفت، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی بخش خصوصی همراهی می‌کنند.

رئیسی و هیئت همراه، در سفر دو روزه خود به سوریه با مقامات عالی این کشور درباره راهکارهای تحکیم و تقویت روابط سیاسی و گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری فیمابین رایزنی خواهند داشت.
علاوه بر این رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در این سفر در نشست مشترک تجار ایران و سوریه حضور یافته و با آنان به گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد پرداخت.
دیدار و گفت‌وگو با ایرانیان مقیم و زیارت اماکن مقدسه سوریه از دیگر برنامه‌های سفر  رئیسی به سوریه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار