کد خبر: ۲۲۳۵۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰
اگر به دنبال خرید موتورسیکلت هستید، ارزان‌ترین روش، خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ است، برخی از سازمان‌ها موتورها را با شرایط خاصی به مزایده می‌گذارند و اغلب افرادی که می‌خواهند موتور مد نظر خود را ارزان‌تر از بازار بخرند یا به دنبال خرید موتور برای اوراق کردن هستند، در این مزایده‌ها شرکت می‌کنند.

نکات خیلی مهم برای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ

اگر به دنبال خرید موتورسیکلت هستید، ارزان‌ترین روش، خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ است، برخی از سازمان‌ها موتورها را با شرایط خاصی به مزایده می‌گذارند و اغلب افرادی که می‌خواهند موتور مد نظر خود را ارزان‌تر از بازار بخرند یا به دنبال خرید موتور برای اوراق کردن هستند، در این مزایده‌ها شرکت می‌کنند.

چگونه از مزایده موتورها آگاه شویم؟

همانطور که گفته شد برخی از سازمان‌ها اقدام به برگزاری مزایده فروش موتور می‌کنند، برای مثال قوه قضاییه و نیروی انتظامی از برگزارکنندگان این نوع مزایده هستند، و نحوه اطلاع‌رسانی برای این دست مزایده‌ها از طریق جراید کثیرالانتشار و سامانه مزایدات سایت ارتباط گستران هزاره می‌باشد.

سایت ارتباط گستران هزاره جامع ترین پایگاه اطلاع رسانی آگهی مناقصه و مزایده است که اطلاعات مربوط به مناقصات و مزایده‌ها را در سطح ملی اطلاع‌رسانی می‌کند، این سایت خدمات متفاوتی را در این زمینه به شما ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها عبارتند از:

  • ثبت آگهی مناقصه و مزایده
  • آگهی استعلام بها
  • تهیه اسناد برای مناقصه و مزایده
  • دسته‌بندی آگهی‌ها برای دسترسی آسان
  • آگاهی از بروزترین اخبار و اطلاعات در زمینه‌های کاری متفاوت
  • دریافت آگهی‌های مورد نظر در ایمیل خود تنها با عضویت در این سایت

و بسیاری خدمات دیگر که تنها می‌توانید از هزاره آن‌ها را دریافت کنید، برای آگاهی از شرایط خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ و اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت ارتباط گستران هزاره مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۴۲۷۱۴۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

چرا موتورها به مزایده گذاشته می‌شوند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که موتورهای مزایده‌ای به چه کسانی تعلق دارند و چرا به مزایده گذاشته می‌شوند؟ نگران نباشید، در این بخش سعی ما بر این است که به این سوال شما پاسخ داده شود.

موتورهای مزایده‌ای اغلب به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. موتورهایی که توقیف شده‌اند و صاحبی ندارند.
  2. موتورهای تصادفی یا توقیفی که صاحبان آن‌ها پس از گذشت ۶ ماه اقدامی برای آزادسازی موتور انجام نداده اند.
  3. موتورهایی که متعلق به سازمان‌های متفاوت بوده و پس از گذراندن عمر مفید خود اغلب برای اسقاط به مزایده گذاشته می‌شوند.
  4. موتورهای نو و کارکرده‌ای که غیر قانونی وارد کشور شده‌اند و در گمرک و یا به وسیله نیروی انتظامی توقیف شده اند.

هدف از خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ به طور کلی یا برای اسقاط است یا سواری که حالت اول قابلیت پلاک شدن ندارد و خرید در حالت دوم شرایط به خصوصی دارد که در بخش بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

شرایط فروش موتور مزایده‌ای چیست؟

اگر قصد خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ دارید حتما به شرایط مزایده توجه کنید، در مزایده‌ها حتما شرایط فروش ذکر می‌شود، برای مثال همانگونه که در بخش‌های قبلی گفته شد، موتورهایی که برای اسقاط به مزایده گذاشته می‌شوند امکان پلاک‌گذاری و صدور سند ندارند و در صورت تردد در سطح شهر توسط مراجع قانونی توقیف می‌شوند.

اما برای سایر موتورها شرایط انتقال سند و پلاک‌گذاری در شرایط مزایده ذکر می‌شود و در صورت خرید موتورهایی با این شرایط می‌توانید به صورت قانونی صاحب موتور خریداری شده شوید و با خیالی آسوده در سطح شهر تردد کنید.

با این حال شرایط مزایده‌ها با یکدیگر متفاوت است و در صورتی که خود از این شرایط آگاهی ندارید از افراد مطلع در این زمینه کسب اطلاع کنید تا در این نوع خرید متضرر نشوید.

 

نکات مهم در خرید موتور مزایده‌ای در پارکینگ

برای هر خرید به صرفه‌ای باید نکته‌هایی را در نظر داشته باشید، برای خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ نیز باید به مواردی از قبیل سلامت موتور، میزان کارکرد آن، نوع موتور و سهولت دسترسی به قطعات جانبی آن در بازار توجه کنیم.

قبل از شرکت در مناقصه این امکان به شما داده می‌شود که بازدیدی از موتورهای مزایده‌ای داشته باشید، توصیه می‌شود اگر به نکات فنی مربوط به موتور آشنایی ندارید می‌توانید برای بازدید از موتور در مکان ذکر شده در مزایده از یک کارشناس یا مکانیک مورد اعتماد کمک بگیرید.

اگر تصمیم گرفتید از طریق مزایده اقدام به خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ کنید حتما در مهلت زمانی ذکر شده در آگهی، مدارک خواسته شده مانند مدارک شناسایی و مبلغ تضمین را به مرجع برگزار کننده مناقصه تحویل دهید، البته مدارک مورد نیاز برای مزایده‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد پس حتما آگهی مزایده را با دقت مطالعه کنید.

مبلغ تضمینی که برای شرکت در این مزایده‌ها گرفته می‌شود پس از برگزاری مناقصه به شما برگردانده خواهد شد، پس از این بابت نیز نگران نباشید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار