کد خبر: ۲۲۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
کنار گذاشتن محدودیت عرضه خودرو تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت خودرو خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته دوم اردیبهشت روند کاهشی قیمت خودرو ادامه داشت، به طوریکه خودروهای داخل ۱۰ تا ۷۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از تاثیر مثبت عرضه بدون محدودیت آن بر قیمت این محصول خبر داد.

سعید موتمنی افزود: اخر سال ۱۳۹۶ شرکت‌های خودروساز یک میلیون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بودند و حدود ۲۰۰، ۳۰۰ هزار خودرو هم وارد شده بود.

وی با بیان این‌که در آن زمان فاصله قیمتی خودروهای وارداتی با مونتاژ ۵ تا ۱۰ درصد بود، افزود: این در حالی است که هم‌اکنون فاصله قیمتی خیلی زیاد شده است.

موتمنی همچنین واردات را عامل مهمی برای کاهش التهابات بازار خودرو دانست. وی عنوان کرد: اگر می‌خواهند التهاب بازار خودرو فروکش کند، باید اجازه دهند خودرو صفر و نو با تعرفه پایین وارد کشور شود. یک سال است که قرار است اجرایی شود، اما این اتفاق نیفتاده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان این‌که تا زمانی که خودرو وارد نشود، مشکلات خودرویی حل نخواهد شد، تصریح کرد:اگر ۴ سال گذشته را بررسی کنیم که چقدر خودروسازان تولید داشتند، می‌بینیم ۵۰ درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید و روانه بازار شده است. الان بازار تشنه خودرو است و زمانی مشکل بازار خودرو حل می‌شود که اجازه دهند خودرو نو و کارکرده وارد بازار شود.

۲۲۳۲۲۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار