کد خبر: ۲۲۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
تولیدکنندگان منسوجات بی بافت (اسپان باند) با صدور بیانیه ای از پایان انحصارگرایی تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت ، قدردانی کردند.

قدردانی تولیدکنندگان منسوجات بی بافت از تلاش مسئولان وزارت صمت

تولیدکنندگان منسوجات بی بافت (اسپان باند) با صدور بیانیه ای از پایان انحصارگرایی تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت ، قدردانی کردند.

در بیانیه 30 نفر از مالکان واحدهای تولیدی "اسپان باند" که عضو کارگروه منسوجات بی بافت هستند ، آمده است : از توجه آقای دکتر برادران معاون صنایع و آقای گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت به صحبت ها و درد دل های صاحبان این صنعت و تلاش برای توزیع عادلانه مواد اولیه (pp.564.565) و جلوگیری از ادامه انحصار گرایی این مواد ، قدردانی می شود.

در این بیانیه تاکید شده است : متاسفانه در سالیان گذشته ، انحصار و توزیع ناعادلانه مواد اولیه پروپیلن موجب از بین رفتن فضای رقابت سالم شده و موجب تعطيلي بسياري از واحدهاي توليدي اسپان باند در كشور گرديد .

در بیانیه اعضای کارگروه منسوجات بی بافت اشاره شده است : خوشبختانه با کمک ، مدیریت و درایت دو مسوول متعهد آقای دکتر برادران و آقای گرجی ، توزیع این مواد به صورت عادلانه ، انجام و فعالیت مجدد و رونق تولید در واحد های تولیدی ، آغاز شده است . گفتني است ، رانت و فرافکنی برخی از شرکت های خاص ، موجب تعطيلی و رکود ٣٠ واحد توليدی و بيكار شدن بيش از ٢ هزار كارگر شده بود .

منسوجات نبافته اسپان باند در صنعت نساجی کاربرد بسیار زیادی دارند و درتولید محصولات متنوعی از جمله لباس های مورد نیاز پزشکی ، پوشك و نوار بهداشتي ، کیسه جاروبرقی ، فیلتر هوا ، روکش کفش ، ابزارهای داخلی خودرو ، مصالح ساختمانی و لوازم آشپزخانه و خانه استفاده می شود.

در این نوع منسوجات ، هیچ مواد سمی وجود ندارد ، الیاف محکم به‌ هم ‌بافته می شوند و در برابر نفوذ ویروس ها ، باکتری ها ، آب و سایر مایعات ، شعله ، سایش ، پارگی و سوراخ شدن نیز مقاوم هستند و با محیط‌ زیست، سازگاری دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: