کد خبر: ۲۲۳۷۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران پس از وقفه ای سه ساله بدلیل اپیدمی کرونا در تاریخ 23تا 27 اردیبهشت ماه 1402 با حضور جراحان کشور و اعضا انجمن های همکار در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران 23 تا 27 اردیبهشت برگزار می شود

چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران پس از وقفه ای سه ساله بدلیل اپیدمی کرونا در تاریخ 23تا 27 اردیبهشت ماه 1402 با حضور جراحان کشور و اعضا انجمن های همکار در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگذار خواهد شد.

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی جامعه جراحان ایران؛  دکتر کاظم عباسیون نایب رییس جامعه جراحان ایران با اعلام این خبر گفت: جامعه جراحان ایران از تمامی رشته های جراحی یا در اصطلاح "کارد پزشکان" بالغ بر یازده انجمن تشکیل شده و در کنگره های سالانه هر گروه مرتبط با رشته جراحی خود همکاری دارد و اقدام به اجرای برنامه های علمی و بازآموزی توسط انجمن مربوطه است.

وی افزود: طی کنگره امسال نیز مانند دوره های پیشین طی مراسم افتتاحیه مسائل علمی ، پزشکی مربوط به کشور مطرح خواهد شد و در خلال برنامه افتتاحیه ضمن بزرگداشت استادان پیشکسوت جراحی از سخنرانان مدعو قدردانی خواهد شد.

دکتر عباسیون با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند تروما و تصادفات، سرطان ها، چالش های آموزش پزشکی، تکنیک های نوین جراحی و صدها عنوان مهم در راستای تشخیص و درمان بیماری ها طی پنج روز برگزاری کنگره در سالن های مختلف به شکل سخنرانی وارائه مقالات علمی همچنین کارگاه های آموزشی، جراحی زنده و سینه کلینیک ارائه خواهد شد، گفت: آغاز مراسم طبق روال همیشگی افتتاحیه توسط استاد دکتر ایرج فاضل رییس جامعه جراحان ایران خواهد بود وامسال استاد ارجمند دکتر "علی  ملک حسینی"  پایه گذار پیوند کبد در ایران و یکی از پنج جراح برتر پیوند کبد در دنیا نیز سخنرانی اختصاصی خواهند کرد؛ ایشان سخنران مدعو مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین کنگره جامعه جراحان ایران در روز نخست یعنی 23 اردیبهشت 1402است و در مورد دستاوردهای پیوند کبد در کشور و پیشرفتهای موجود سخنرانی خواهند کرد.

نایب رییس جامعه جراحان ایران افزود: همچنین در کنگره امسال دکتر حشمت الله کلباسی از پایه گذاران جراحی درون بین و لاپاراسکوپی کشور سخنرانی خواهند داشت و آقای دکتر نوبخت نیز یکی دیگر از سخنرانان ویژه امسال است.

دکتر عباسیون با تاکید بر اینکه  اپیدمی کرونا که اکنون برای مردم عادی شده و همانند سرماخوردگی به آن نگاه میکنند، منجر به تعویق سه ساله برگزاری کنگره های سالانه جامعه جراحان ایران  شد، گفت: موفقیت های ایران در کنترل این بیماری با وجود مشکلات و موانع مختلف، یک دستاورد در دنیا و در میان کشورهای منطقه بوده است؛ بنابر این مسیری که در دوران کرونا طی کردیم صحیح بود و قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیاست که بخش عمده آن مدیون کادر درمانی، پزشکان و پرستاران است.

وی گفت: انجمن های همکار در طول برگزاری کنگره جامعه جراحان، بطور مستقل ولی همزمان کنگره های علمی و اختصاصی خود را در سالن های مختلف اجرا می کنند که در پایان ارزیابی این همکاران از برپایی کیفی و کمی کنگره، جهت بهبود فرایندهای علمی و آموزشی برای جامعه جراحان ایران مهم و موثر خواهد بود.

عبایون گفت: یکی از دلایل حضور در کنگره های علمی ایجاد فرصت تعامل و گفتگو از نزدیک و چهره به چهره است که به اعتقاد جامعه جراحان این نکته بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود. جامعه جراحان بیش از پانزده شاخه استانی دارد که پیش بینی می شود بالغ بر دوهزار نفر طی این کنگره عظیم از برنامه های علمی و آموزشی آن بهره بگیرند.

تشویق همکاران برای مشارکت در انتخابات

نایب رییس جامعه جراحان ایران گفت: انتخابات هیات مدیره جامعه جراحان ایران امسال برای نخستین بار بصورت الکترونیک مورخ 25 اردیبهشت 1402 در طول برپایی کنگره انجام خواهد شد که این اقدام یک مشارکت مهم و عظیم در سرنوشت جامعه جراحان و همکاران محسوب می شود.

وی افزود: گرچه تعداد شرکت کنندگان در کنگره از هزار نفر بسیار بیشتر است ولی متاسفانه سالهای گذشته تعداد مشارکت کنندگان در انتخابات هیات مدیره جامعه جراحان کمتر از این عدد بوده است؛ به عنوان مثال در دوره قبلی یعنی کنگره چهل و سوم، کمتر از پانصد نفر در انتخابات حضور یافتند. بدین ترتیب باید تشویق کرد تا افراد شایسته به نمایندگی از انجمن های مختلف منتخب شوند تا بتوانند برنامه های خوبی برای آینده جامعه پزشکی داشته باشند.

تاثیر ضعف بودجه حوزه سلامت در آموزش پزشکی

دکتر عباسیون گفت: اگر سهم سلامت در بودجه کشور کم است و حمایتهای مالی در حوزه بهداشت و درمان کاهش یافته ولی خدمت رسانی توسط جامعه پزشکی و مراکز درمانی کشور طی سالهای گذشته محدود نشده است! پس همه مسائل و مشکلات را نباید به علل خارجی نسبت داد.

البته آموزش پزشکی تحت تاثیر مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه پزشکی قرار خواهد گرفت. برای اینکه کشور بتواند پزشکان و کادر درمانی بهتری تربیت کند باید توجه ویژه ای به افزایش بودجه در زمینه آموزش داشت تا کیفیت درمان طی سالهای آینده کاهش پیدا نکند.

مهاجرت پزشکان به خارج از کشور

وی در خصوص مهاجرت برخی پزشکان و اعضا جامعه پزشکی به خارج از کشورگفت: از بابت اینکه همکاران ما  نام و جایگاه پزشکی و تخصص ایران را در دنیا مطرح خواهند کرد، جای خرسندی فراوان دارد چون موفقیت هر پزشک ایرانی در خارج از کشور حکایت از پایه های قوی آموزش پزشکی در ایران خواهد داشت؛ اما از سوی دیگر برخی از همکاران برای گذراندن دوره های تکمیلی جدید از کشور خارج می شوند ولی عده ای تصور می کنند آنان برای همیشه کشور را ترک کرده اند، بی شک بسیاری از این عزیزان باز خواهند گشت ولی آمار دقیق آن در اختیار وزارت بهداشت است. امیدوارم و آرزو می کنم که  همگی در  کنار یکدیگر بتوانیم به مردم و مملکت خدمتی مناسب و موثر ارائه کنیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار