کد خبر: ۲۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
دیگ روغن داغ چیست و چه کاربردی دارد؟ مزیت این دستگاه نسبت به سیستم جوش آب چیست؟

اصولا در کارخانه‎های مواد شیمیایی، کار با راکتورها و به طور کلی مصارف صنعتی از آب و بخار به عنوان سیال عامل و حامل گرما استفاده می‏شود. اما وقتی به دمای بالا نیاز باشد، سیستم‎های مبتنی بر روغن کارایی بیشتری از خود نشان می‎دهند. به صورت کلی سیستم‎های روغن حرارتی نسبت به سیستم‎های جوش آب برتری‎های بسیاری دارند. به همین خاطر در این نوشته قصد داریم تا شما را با نکات مهم این این روش از ایجاد گرما و قیمت دیگ روغن داغ آشنا کنیم. پیشنهاد می‎کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

صفر تا صد دیگ روغن داغ به همراه بررسی قیمت آن

دیگ روغن داغ

دیگ روغن داغ چیست؟

به زبان ساده، هنگامی که نیاز به حرارت بالا داشته باشیم، دیگ روغن داغ می‎تواند راهکار خوب و مقرون‎به‌صرفه‎ای باشد. به بیانی دیگر این سیستم که به آن بویلر روغن داغ نیز می‎گویند، ماشین‎هایی هستند که از یک بدنه‎ی مبادله‎ای تشکیل شده که سیال حرارتی  با استفاده از آن در گردش بوده و انرژی را به صورت گرما دریافت می‎کند. این گرما از احتراق گاز طبیعی، نفت سبک یا سوخت حاصل از زباله، ایجاد می‏شود.

این دستگاه همچنین به عنوان بخاری سیال حرارتی نیز شناخته می‏شود. از جمله مزایای آن‎ها می‎توان به امکان کار در دمای بالا و حفظ فشار کاری پایین اشاره کرد.

در واقع می‎توان گفت که دیگ روغن داغ دستگاهی است که برای انتقال حرارت بین روغن مخصوص و منبع گرما تولید شده است. یعنی گرمای حاصل از اشتعال گازها به روغن انتقال داده شده و باعث افزایش دمای آن خواهد شد. از آنجایی که قیمت دیگ روغن داغ، کاربری‎ها و مزایای آن برتر از سایر سیستم‎هاست در نتیجه استفاده از آن‎ها در مراکز صنعتی و راکتورها به شدت افزایش یافته است.

با استفاده از سیستم‎های دیگ روغن داغ به کاربر قابلیت عملیات در دمای بالا (تا 315 درجه‎ی سانتی‎گراد با روغن‎های حرارتی آلی و 426 درجه‎ی سانتی‎گراد با مواد مصنوعی خاص) در فشارهای بسیار کم داده می‏شود. به دلیل فشار کاری کم و خواص سیالات حرارتی در اکثر هیترها معمولا نیازی به اپراتور بویلر دارای مجوز نیست.

دیگ روغن داغ چگونه کار می‎کند؟

بویلر روغن داغ صنعتی از یک یا چند سیم‎پیچ تشکیل شده که سیال (که همان روغن مخصوص باشد) از میان آن‎ها به گردش در می‎آید و گازهای احتراق از بین آن‎ها عبور خواهد کرد.

در نتیجه‎ی این تماس، گرما به روغن حرارتی منتقل شده و در نهایت به وسیله‎ی یک پمپ سیرکولاسیون به دست مصرف‎کننده خواهد رسید.

هنگانی که گرما به مصرف‎کننده منتقل شد، با استفاده از پمپ سیرکولاسیون، سیال به بخاری بازگردانده می‎شود.

صفر تا صد دیگ روغن داغ به همراه بررسی قیمت آن

بویلر روغن داغ

 

مزیت‎های دیگ روغن داغ نسبت به جوش آب

سیستم‎های مبتنی بر روغن نسبت به سیستم‎های جوش آب برتری‎های بسیاری دارد. کارکرد و نگهداری از دیگ روغن داغ تقریبا همیشه ارزان‎تر از دیگ‎های آب است. فشار زیاد مورد نیاز برای کارکرد دیگ‎های آب و بخار آن‎ها را بسیار خطرناک‎تر از دیگ‎های روغن حرارتی می‎کند و ضریب امنیت را به شدت کاهش می‎دهد.

 از دیگر مزایای قابل توجه سیستم‎های دیگ روغن داغ فقدان خوردگی، رسوبات آهکی و انواع دیگر رسوبات است که بروز آن‎ها در دیگ‎های آب گرم یا بخار رایج است. بنابراین می‎توان نتیجه گرفت که هزینه‎های عملیاتی با استفاده از این روش به شدت کاهش خواهد یافت. همچنین بویلر روغن داغ نیازی به تله‎ی تخلیه‎کننده‎ی بخار نخواهد داشت.

کاربرد این وسیله چیست؟

دیگ روغن داغ در بسیاری از بخش‎های مختلف صنعت و انرژی مورد استفاده قرار می‎گیرد. از این سیستم برای فرایندهایی که در آن‎ها محدوده دمای متوسط و بالا مورد نیاز است (تا 400 درجه‎ی سانتی‎گراد) استفاده می‏شوند. با استفاده از این سیستم از فشارهای بالای استفاده از بخار جلوگیری خواهد شد.

مهم‎ترین کاربرد آن به صنایعی بر می‎گردد که نیاز به گرمایش غیرمستقیم دارند. از دیگر کاربردهای آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد گرمایش بالاتر از 200 درجه‎ی سانتی‎گراد
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع قیر
  • استفاده در راکتورها برای انجام واکنش‌های شیمیایی و ...

 

انواع بویلر روغن داغ

انواع بویلر روغن داغ به چند دسته‎ تقسیم می‏شوند:

  • بویلر افقی: از این نوع دیگ‎ها برای مصارفی استفاده می‎شود که نیاز به راندمان بالاتری باشد. همچنین استفاده از آن‎ها آسان‎تر است و به همین خاطر میزان فروش آن‎ها بیشتر شده.
  • بویلر عمودی: از نوع عمودی زمانی استفاده می‎‏شود که فضا کم باشد. یکی از مزایای آن تخلیه‎ی سریع‎تر روغن است.
  • بویلر گازسوز، گازوئیل‎سوز و دوگانه‎سوز: بویلرها می‎توانند بر اساس سوخت نیز به این سه دسته تقسیم شوند.

صفر تا صد دیگ روغن داغ به همراه بررسی قیمت آن

قیمت روغن داغ

قیمت دیگ روغن داغ

قطعا شرکت‎های گوناگونی در زمینه‎ی فروش دیگ روغن داغ فعالیت دارند. اما نکته‎ای که باید به آن توجه داشت این است که برخی از مراکز سودجو اقدام به فروش دیگ‎های نامرغوب به قیمت بسیار پایین یا بالا می‎کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‎کنیم که حتما برای خرید این سیستم به مراکز معتبر و شناخته شده که سال‎ها حساب خود را به بازارهای صنعتی پس داده‎اند، استفاده کنید.

در مورد قیمت دیگ روغن داغ باید به این نکته اشاره کنیم که این مسئله به عوامل گوناگونی وابسته است. برای مثال برند، ظرفیت، کیفیت، پشتیبانی از انواع استانداردها، ابعاد و ... از جمله پارامترهایی است که می‎تواند روی قیمت دیگ روغن داغ تاثیر بگذارد. به همین خاطر پیشنهاد می‎کنیم که برای اطلاع بیشتر از همین لینک استفاده کنید.

نکات ایمنی در مورد  این دستگاه

اصولا در مراکز صنعتی توجه به ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که بویلر روغن داغ به خاطر دمایی که دارد می‎تواند در صورت سهل‎انگاری دچار آتش‎سوزی شود به همین خاطر نیاز است که حتما به نکات ایمنی توجه زیادی کرد تا از انواع خسارات جانی و مالی جلوگیری نمود.

پیش از هر چیز نیاز است که برای استعلام قیمت دیگ روغن داغ و خرید آن به مراکز معتبری مراجعه کنید که از کیفیت محصولات آن‎ها مطمئنید. این سیستم دارای پیچیدگی‎های خاص خودش است که ساخت آن نیاز به دانش و تجربه‎ی بسیار زیادی دارد. بنابراین فریب قیمت پایینی که برخی از مراکز به شما پیشنهاد می‎دهند را نخورید و حتما با تحقیق و بررسی زیاد اقدام به خرید این دستگاه کنید.

یکی از مهم‎ترین نکاتی که حین خرید این دستگاه بایستی به آن دقت کنید، سیستم کنترل آن است. بویلرهای باکیفیت، دارای سیستم کنترل هستند تا در صورت بروز مشکلاتی نظیر افزایش بیش از حد دمای روغن، عدم چرخش روغن و مواردی از این قبیل به شکل اتوماتیک از کار بایستد تا از ایجاد اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

نکته‎ی بعدی این است که تمامی جوشکاری‎های صورت گرفته روی بدنه‎ی بویلر بایستی به وسیله‌ی شرکت بازرسی و نظارت اداره‎ی استاندارد کنترل شده تا از صحت عملکرد دستگاه اطمینان حاصل شود. همچنین مصالح استفاده شده در ساخت این سیستم نیز بایستی بر اساس استانداردهای روز جهان باشد. ممکن است استفاده از لوله‎های غیر آتشخوار یا درزدار قیمت دیگ روغن داغ را تا حد زیادی کاهش دهد اما ایمنی را به شدت کاهش داده و می‎ خطرات بسیاری را ایجاد کند.

سخن پایانی

خوشبختانه این روزها امکان خرید اینترنتی و استعلام قیمت دیگ روغن داغ به صورت آنلاین وجود دارد و شما از هر شهر و منطقه‎ای که باشید می‎توانید سفارش خود را ثبت و محصول را در هر موقعیت مکانی که بخواهید تحویل بگیرید. ما در این نوشته سعی کردیم تا توضیحات کاملی را در مورد دیگ روغن داغ ارائه کنیم. شما با استفاده از همین لینک می‎توانید به سایت یکی از معتبرترین فروشنده‎های این محصول مراجعه کرده و اطلاعات تخصصی دریافت کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار