کد خبر: ۲۲۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
نگاهی به روند معاملات بازار سهام در هفته سوم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، بازار با فروش گسترده حقوقی‌ها، دیگر توان ادامه‌دادن نداشت و همین امر سبب شد تا بورس ایران اصلاح سختی را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات هفته سوم اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، بازار سرمایه هفته سیاهی را پشت سر گذاشته و پرتفوی هفتگی عموم بازار را با زیان روبه‌رو کرده است. چرا که شاخص کل در این مدت حدود 230 هزار واحد معادل 9.46 درصد ریخت و به سطح دو میلیون و 277 هزار و 717 واحد رسید.

اما اصلاح شاخص هم‌وزن عمیق‌تر بود. چرا که این نماگر با نزول 10.72 درصدی حدود 91 هزار 762 واحد پایین آمد و به ارتفاع 764 هزار و 754 واحدی برگشت.

حال باید دید این کاهش ارتفاع نماگرهای بورس تا کجا ادامه دارد و بورس چه زمانی دوباره سبز می‌شود؟

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

معاملات این هفته بازار نشان می‌دهد با وجود نزولی بودن عموم بازار، برخی سهم‌ها توانستند برخلاف نماگرهای بورس رفتار کنند و تا حدودی به ارزش خود بیفزایند. اما در این میان «فرود» توانست رشدی بیش از 200 درصدی را در این هفته به ثبت برساند. باید خاطر نشان کرد این رشد غالبا به دلیل بازگشایی سهم در روز دوشنبه بوده است.

وملی نیز در این میان توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد و رشد 25 درصدی را در این بازار سرخ به سهامداران هدیه دهد. تحلیل تکنیکال سهم نشان می‌دهد سطوح 18787 و 27998 تومان مهم‌ترین حمایت و مقاومت پیش روی سهم هستند.

بیشترین بازدهی هفته سوم اردیبهشت

نگاهی به معاملات بورس در هفته سوم اردیبهشت نشان می‌دهد عموم بازار سهام در طرف منفی، نوسان داشتند. البته وساخت با افت 29 درصدی، بدترین عملکرد را در میان سهم‌های سرخ بازار ثبت کرد و به 235 تومان رسید.

سطح 205 تومان مهم‌ترین حمایت شناسایی شده سهم برای ادامه نزول است.

شفارس و ثرود نیز حدود 27 درصد کاهش قیمت داشتند و به حمایت‌های 172 و 1309 خود نزدیک‌تر شدند.

کمترین بازدهی هفته سوم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار